۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۱۸۱۹۱
همایش تجلیل از فعالان عرصه پدافندغیرعامل استان مازندران باحضور استاندار ، معاون اطلاعات و عملیات سازمان پدافند غیرعامل ، معاون هماهنگی امور عمرانی ، رؤسای کارگروه های 12 گانه و دبیران استانی و شهرستانی ،رؤسای دستگاه های اجرایی وجمعی از مسؤلین استان برگزار گردید.

همایش تجلیل از فعالان عرصه پدافندغیرعامل استان مازندران باحضور استاندار ، معاون اطلاعات و عملیات سازمان پدافند غیرعامل ، معاون هماهنگی امور عمرانی ، رؤسای کارگروه های 12 گانه و دبیران استانی و شهرستانی ،رؤسای دستگاه های اجرایی وجمعی از مسؤلین استان  برگزار گردید.

در این همایش ربيع فلاح جلودار، استاندار با بيان اين كه پدافند غير عامل بايد چيزي فراتر از تشكيلات اداري باشد و تصويب تخصيص اعتبار نیم تا دو درصد اعتبارات دستگاه هاي اجرايي به اين بخش در شوراي برنامه ريزي استان، نشانه اهميت و جايگاه اين حوزه است، عنوان نمود:  بايد به موازات فعاليت هاي اجرايي و پيش از هر اقدام و بر اساس مطالعه، تحقيق و ارايه طرح و برنامه يي اصولي، نقش موثر پدافند غير عامل در دستگاه هاي اجرايي ديده شود.

سردار محمدحسن منصوریان معاون اطلاعات و عملیات سازمان پدافند غیرعامل کشور در این همایش بیان داشت : بعضی از مراکز تولیدی و صنعتی کشور براساس نوع فعالیت و تولید از جمله مجموعه های خطرآفرین به شمار می روند.

وی ادامه داد: استقرار این مراکز درکنار دیگر واحدهای تولیدی، صنعتی و جمعیتی، ظرفیت ایجاد خطرهایی را به همراه دارد که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

معاون اطلاعات و عملیات سازمان پدافند غیرعامل تلاش ها برای توسعه تجهیزات و امکانات نظامی در کشور را خوب ارزیابی کرد و گفت: باید قبول کنیم با وجود همه پیشرفت های کنونی، نمی توان تمام تهدیدها علیه کشور را با پدافند عامل و تجهیزات نظامی دفع کرد.

وی افزود: در تامین زیرساخت های کشور نگاه دفاعی و امنیتی لحاظ نشده است و اکنون بخش هایی از این زیرساخت ها ازجمله نیروگاه ها از پوشش لازم دفاعی برخودار نیستند.

معاون اطلاعات و عملیات سازمان پدافند غیرعامل از عسلویه و استقرار صنایع در این منطقه به عنوان نمونه ای از تامین زیرساخت ها بدون لحاظ کردن نکات امنیتی نام برد و ادامه داد: اکنون تامین پوشش امنیتی برای این زیرساخت ها نیاز به صرف هزینه و اعتبارهای زیادی دارد.

وی پدافند غیرعامل را تامین کننده بخشی از پوشش امنیتی و ایمنی مورد نیاز برای این مجموعه ها دانست و گفت: با اعمال برنامه های پدافند غیرعامل می توان بخش هایی از این کمبودها را جبران کرد.

این مسئول تهدیدهای کنونی را با گذشته مقایسه و اظهارکرد: سیال بودن تهدیدها باعث شده نوع تهدید از نظامی در گذشته به تهدید بیولوژی و سایبری در زمان حاضر تغییر کند.

وی افزود: درکنار آسایش و مزایای پیشرفت تکنولوژیکی، امروز نسل جوان ما به وسیله تلفن همراه و اینترنت به تخریب اخلاقی کشانده شده است.

معاون اطلاعات و عملیات سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: دشمنان ما از نظر تکنولوژی قوی هستند و به دلیل تحریم امکان دسترسی به این تکنولوژی برایمان فراهم نیست.

معاون سازمان پدافند غیرعامل گفت: باید با اعمال راهکارهایی در این زمینه نسبت به مصون سازی کشور تلاش شود.

وی پدافند غیرعامل را در کشور نوپا و جوان توصیف کرد و افزود: کشور ما نسبت به دیگر کشورها در زمینه پدافند غیرعامل حداقل یکصد سال عقب است.

درادامه از 18 نفر  از مدیران و دست اندرکاران برتر پدافند غیرعامل استان  مازندران تقدیر بعمل آمد.

حاضرین جلسه در پایان از نمایشگاه دستاوردهای پدافندغیرعامل دستگاه های اجرایی بازدید بعمل آوردند .


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر