۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۱۸۱۶۴
معاون توسعه فرهنگی سازمان پدافند غیرعامل کشور:
معاون توسعه فرهنگی و اطلاع رسانی سازمان پدافند غیرعامل کشور امروز در همایش نقش بسیجیان در توسعه فرهنگ پدافندغیرعامل در مشهد بیان کرد: امروز نوع و ماهیت جنگ ها در حال تغییر از جنگ نظامی به جنگ نرم و فضای سایبری است.
معاون توسعه فرهنگی و اطلاع رسانی سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه پدافند غیرعامل به معنای دفاع غیرنظامی و بدون سلاح است گفت: دشمنان گاهی در حملات نظامی تاسیسات زیربنایی و حیاتی را هدف قرار می دهند.

وی با بیان اینکه دارائیها و مراکز حیاتی و حساس باید به مباحث پدافند غیرعامل مجهز شوند افزود: کشور سوئیس که کمترین جنگ نظامی را داشته از مجهزترین کشورها در زمینه پدافند غیر عامل است.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در ایران نیز از سال 1382 با تشکیل سازمان پدافند غیرعامل به این مهم توجه ویژه ای شد که نمونه آن ساخت apostrophe سایت فردو apostrophe با رعایت اصول پدافند غیرعامل در عمق زمین است که در صورت حمله دشمن آسیبی به آن نمی رسد.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل باید نقش بازدارندگی داشته باشد گفت: باید قدرت کشور در زمینه پدافندعامل و غیرعامل به گونه ای باشد که دشمن جرات حمله نداشته باشد و درصورت حمله نیز هیچ آسیبی وارد نشود.

وی با تاکید بر پیش بینی برق اضطراری در همه سازمانها و نهادهای زیرساختی کشور گفت: تداوم فعالیتهای ضروری کشور از اصول پدافند غیرعامل است بطوریکه در صورت ورود آسیب به یک زیرساخت امکان ادامه آن فعالیت وجود داشته باشد.

معاون فرهنگی و اطلاع رسانی سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه امکان دستیابی به اطلاعات شخصی و جاسوسی از طریق برخی گوشی های تلفن هوشمند وجود دارد افزود: به تازگی سازمان پدافند غیرعامل تعدادی از این گوشی ها را که ساخت اروپا است و قرار بود از کشورچین وارد ایران شود شناسایی و از ورود آن ها جلوگیری کرده است.

وی گفت: جنگ های بیوزیستی، اقتصادی و فرهنگی از دیگر جنگ هایی است که در کشور ایران آغاز شده است و باید از طریق پدافند غیرعامل ترفندهای دشمنان را خنثی کرد.

وی با اشاره به اینکه هنوز بخشی ازحوزه پدافند غیرعامل ناشناخته است وباید این مفهوم برای مدیران و مردم شناخته شودافزود: برای فرهنگ سازی در این حوزه باید برنامه ریزی بلندمدت انجام شود و این اقدام از بخش های آموزشی آغاز شود که هم اکنون این مهم در آموزش و پرورش در حال اجراست .

معاون توسعه فرهنگی و اطلاع رسانی سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به وجود 10 رشته کارشناسی ارشد با رویکرد پدافند غیرعامل در بخش آموزش عالی افزود: در کنار فرهنگ سازی باید با اقدامات تبلیغاتی ، مقوله پدافند غیرعامل به مردم معرفی شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر