۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۱۸۱۱۷
رزمايش پدافند غيرعامل سازمان صدا و سيما با همكاري وزارت ارتباطات و فناوري، شركت مخابرات و سازمان پدافند بر گزار گرديد.
رزمایش ملی پدافند غیرعامل سازمان صداوسیما با برقراری ارتباط زمینی زنده با هفت استودیوی زنده در شش استان کشور و شهرک غزالی تهران برگزار شد.

این رزمایش با رمز «السلام علیک یا اباعبدالله» آغاز و ارتباط زمینی زنده با مراکز خراسان‌رضوی، اصفهان، ایلام، آبادان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی و شهرک غزالی برقرار شد. در این ارتباط‌ مدیران کل مراکز گزارشی از درصد پوشش استان و امکان برقراری ارتباط زنده با فیبرنوری ارائه و از قابلیت‌ها، پوشش فرستنده‌های پرقدرت و مسائل مراکز خود سخن گفتند. در رزمایش ملی پدافند غیرعامل سازمان صداوسیما که با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت مخابرات و سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، دکتر مهدی اخوان بهابادی قائم‌مقام رئیس رسانه ملی در امور فناوری و رسانه‌های نوین، نسرین آبروانی معاون صدا و نمایندگانی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت مخابرات و ستاد پدافند غیرعامل حضور داشتند.

سردار جلالی در این رزمایش ابراز امیدواری کرد، سازمان پدافند غیرعامل کشور شرایط ایمنی و مصونیت بهتری را برای زیرساخت‌های حوزه رسانه ملی فراهم کند. وی، حفظ و ارتقای زیرساخت‌های فراهم‌شده در این رزمایش را ضروری خواند و گفت: ارتباطات و پایداری شبکه‌های ارتباطی رسانه ملی باید آسیب‌ناپذیر باشد و امیدواریم این فرآیند در حوزه رسانه ملی که نقش بی‌بدیلی در مدیریت کشور دارد تکمیل و امکانات مورد نیاز آن تامین شود.

دکتر مهدی اخوان بهابادی، رئیس ستاد پدافند غیرعامل رسانه ملی نیز در این رزمایش با قدردانی از نهادهایی که در این رزمایش صداوسیما را یاری کردند، گفت: باید با توجه به شرایط کشور چه در داخل با وجود حوادت طبیعی و چه در منطقه، طرح‌های به‌روزشده‌ای را تهیه، بررسی و اجرا کنیم.

وی افزود: در این رزمایش به منظور ساماندهی و توسعه ظرفیت سیگنال‌رسانی شبکه‌های رسانه ملی تفاهم‌نامه‌ سه‌جانبه‌ای میان سازمان صداوسیما، شرکت مخابرات و سازمان پدافند غیرعامل کشور امضا و مبادله شد.

رئیس ستاد پدافند غیرعامل رسانه ملی در ادامه با اشاره به شرایط حساس کشور گفت: در چنین شرایطی باید گروهی مستقل، که فارغ از دغدغه‌های هر روز رسانه هستند، برای رسانه ملی در شرایط بحران کشور طراحی و فکر کنند. وی برگزاری این رزمایش را تلنگری برای آغاز راه تا رسیدن به نقطه مطلوب خواند و از همکارانش خواست در این راه متوقف نشوند و تا تکمیل این فرآیند پیش روند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر