۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۱۸۰۹۲
مدیر کل پدافند غیرعامل لرستان بیان کرد:
بمناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل و در راستای ارتقاء فرهنگ سازی در بین آحاد مردم و بیان عملکردهای حوزه پدافند غیرعامل راس ساعت 18 عصر روز پنجشنبه 7/8/94 در برنامه زنده "سر چراغ" که از پر بیننده ترین برنامه های مرکز استان می باشد با حضور سپهوند مدیرکل پدافند غیرعامل برگزار شد.

به گزارش پایداری ملی، بمناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل و در راستای ارتقاء فرهنگ سازی در بین آحاد مردم و بیان عملکردهای حوزه پدافند غیرعامل راس ساعت 18 عصر روز پنجشنبه 7/8/94 در برنامه زنده "سر چراغ" که از پر بیننده ترین برنامه های مرکز استان می باشد با حضور  سپهوند مدیرکل پدافند غیرعامل برگزار شد.

در ابتدا سپهوند ضمن گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل (4 لغایت 10 آبانماه) جهت تشریح مفاهیم پدافند غیرعامل و تفاوت با پدافند عامل مطالبی را بیان و یادآور شدند پدافند غیرعامل یعنی دفاع بدون تسلیحات نظامی که با پدافند عامل که مختص نیروهای نظامی است متفاوت است.

وی در ادامه به تاریخچه و سوابق جهانی پدافند غیرعامل پرداختند و ابراز داشتند با شکل گیری تمدن بشری انسانها اصول پدافند غیرعامل را بصورت ساخت جوشن، سپر و ... برای حفاظت انفرادی و برج و بارو قلعه های مرتفع برای تامین امنیت گروهی و در صدر اسلام پیامبر مکرم اسلام در جنگ احد و خندق با حفر خندق و گماردن نگهبان در نقاط خاص اهمیت و ضرورت پرداختن به اصول پدافند غیرعامل را رعایت نمودند.

وی افزود: با پیشرفت وسایل جنگی اهمیت پدافند غیرعامل مضاعف گردید و بسیاری از کشورهای پیشرفته الزامات پدافند غیرعامل را در دستور کار بصورت جد قرار دارند. و بسیاری از تاسیسات بصورت چند منظوره ساخته شد.  

سپهوند در ادامه به اهمیت پدافند غیرعامل با توجه به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری که یک اصل برای همیشه می دانند و بارها ضمن بیان اهمیت این موضوع به ریاست  سازمان پدافند غیرعامل سردار دکتر جلالی که از نخبگان حوزه پدافند غیرعامل می باشند مکرراً توصیه که برنامه های این حوزه را گسترده تر نمایند.

وی اظهار کرد اقدامات پدافند غیرعامل موجب تحمل هزینه های قابل توجهی به دشمن می گردد، باعث حفظ سرمایه های ملی موجود در کشور، ایجاد بازدارندگی و ...می شود. در ادامه به چارت سازمانی سازمان پدافند غیرعامل که در کشور ریاست سازمان بعهده سردار دکتر جلالی و در استانها شورای پدافند غیرعامل بریاست آقای استاندار و به دبیری اداره کل پدافند غیرعامل و به عضویت گروه های یازده گانه تشکیل می شود.

سپهوند  در پایان از نقش رسانه ها بویژه رسانه ملی پر اهمیت یاد کرد.

این مصاحبه که بیش از یکساعت ادامه داشت در فواصل برنامه صحنه هایی از رزمایش ها و عملکرد حوزه پدافند غیرعامل استانداری و کلیپ هایی با مضامین اهمیت پدافند غیرعامل و بیانات مقام معظم رهبری پخش شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر