۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۱۸۰۸۲
مهندس مرادی مدیرکل پدافند غیرعامل استان گیلان و دکتر پور ابراهیمی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و کارشناس پدافند سایبری در برنامه در مسیر توسعه صدا و سیمای مرکز استان گیلان جمعه شب مورخ 8/8/94 حضور پیدا کردند.

به گزارش پایداری ملی، در ابتدای برنامه  مهندس مرادی به تعریفی از پدافند غیرعامل پرداختند و گفتند که ما باید خود را دربرابر تهدیدهای احتمالی دشمن توانمند نماییم.

گفتگوی اختصاصی مدیرکل پدافند غیرعامل استان گیلان در برنامه زنده

 دکتر پور ابراهیمی به تعریفی از فضای سایبری پرداختند و به انسان محور بودن فضای سایبری و تهدیداتی که هرگونه ابزاری که قابلیت اتصال به شبکه را داشته باشد ایراد صحبت کردند و در ادامه افزایش توانمندی و بازدارندگی را عامل اصلی که منجر به ایجاد آمادگی در برابر شرایط خاص می شود؛ دانستند.

سپس گزارشی از سطح شهر رشت که میزان آگاهی افراد جامعه از پدافند غیرعامل و نقش حیاتی آن در امنیت استان دارد پخش شد و احاد جامعه به این امر که باید فرهنگسازی و اطلاع رسانی بیشتری در طول سال از صدا و سیما در زمینه اهمیت پدافند غیرعامل صورت پذیرد اذعان داشتند.

در ادامه برنامه:

مهندس مرادی توضیح کاملی درباره 12 کارگروه های تخصصی داشتند و در مورد کارگروه آب و انرژی گفتند که یکی از فعالترین کارگروه های استان گیلان و سدهای ساخته شده در گیلان هوشمند سازی سدهاست و استفاده از GPS  و مانیتورینگ در کانالهاست.

همچنین به مانور شرکت پخش فرآورده های نفتی اشاره کردند، که ابتدا برای انجام مانور پیشگیرانه تهدیدات احتمالی دشمن  سناریو نوشته شده بود.

همچنین در بخش آموزش به کارگروه فرهنگی، اجتماعی و آموزشی اشاره کردند که متولی آن سپاه قدس استان گیلان می باشد و در ابتدای هفته پدافند غیرعامل در 25 مدرسه زنگ پدافند غیرعامل زده شد و همچنین کارگاه آموزشی مربیان در سطح استان برگزار گردید.

به همت استاندار محترم و اداره کل پدافند غیرعامل انجمن علمی نخبگان پدافند غیرعامل راه اندازی شد و مشغول عضو گیری هستند و هدف اصلی ما همکاری سازنده و تخصصی دانشگاه با اداره کل پدافند غیرعامل است.

دکتر پور ابراهیمی اشاره داشتند که امروزه فضای سایبری به اکثر اوقات مردم رسوخ کرده و فرهنگ و جنگ نرم به فضای سایبری وابسته شده است.

همچنین بومی سازی فضای سایبری کشور پیشرفت زیادی داشته است و کشور ما در رشته پدافند سایبری کارشناسی ارشد و .. در حال تربیت است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر