۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۱۸۰۸۱
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد در اولین روز هفته پدافند با بیان تاریخچه پدافند غیرعامل در دنیا، افزود: در کشور ما از سال 82 سازمان پدافند غیرعامل به دستور مقام معظم رهبری شکل گرفت و با رویکرد کشوری و لشکری فعالیت خود را آغاز نموده است.

به گزارش پایداری ملی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد در اولین روز هفته پدافند با بیان تاریخچه پدافند غیرعامل در دنیا، افزود: در کشور ما از سال 82 سازمان پدافند غیرعامل به دستور مقام معظم رهبری شکل گرفت و با رویکرد کشوری و لشکری فعالیت خود را آغاز نموده است.

وی در ادامه ضمن تبیین چرایی شکل گیری پدافند غیرعامل، انکار ناپذیر بودن جنگ، تغییر اساسی در منشاء تهدیدات و ضرورت کاهش آسیب پذیری زیرساخت ها، تاسیسات، تجهیزات و منابع کلان را مهمترین فلسفه شکل گیری پدافند غیر عامل برشمردند.

محمود مومن نسب در ادامه پدافند غیرعامل را مجموعه تدابیر غیرمسلحانه که باعث مصون سازی، کاهش آسیب پذیری، بی اثر کردن اثر تهدیدات و تسهیل مدیریت دانست که هدف اصلی آن را حفاظت و صیانت از جان انسان ها و سرمایه های ملی است.

دبیر شورای پدافند غیرعامل ضمن اشاره به برخی بیانات مقام معظم رهبری در باب پدافند غیرعامل، به تبیین تفاوت مدیریت بحران و پدافند غیرعامل پرداخت.

مومن نسب در خاتمه ضمن برشمردن اهداف کلان پدافند غیرعامل، جایگاه و نقش نیرو های نظامی و انتظامی در موضوع پدافند غیرعامل را حیاتی دانست و افزود پلیس باید ریزترین ماموریت های پدافند غیرعامل را در برنامه های خود لحاظ نماید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر