۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۱۸۰۸۰
سردار جلالی در چهارمین رزمایش توزیع برق؛
رئیس سازمان پدافند غیرعامل با تمجید از اقدامات مثبت وزارت نیرو در حوزه پدافند غیرعامل گفت: با توجه به اقدامات این وزارتخانه در راستای موازی سازی سوخت نیروگاه های برق با مصرف گاز، زمان مدیریت بحران کشور در تولید برق از 1.5 تا سه ماه افزایش می یابد.
به گزارش پایداری ملی،  سردار غلامرضا جلالی روز شنبه در رزمایش پدافند غیرعامل کشور که با عنوان محرم در شرکت توزیع نیروی برق استان تهران برگزار شد افزود: این سیاست وزارت نیرو باید تا رسیدن به سقف زمانی کامل سه ماه در مدیریت بحران کشور در تولید برق ادامه یابد. 

سردار جلالی در چهارمین رزمایش توزیع برق گفت: اقدامات مثبت وزارت نیرو در حوزه پدافند غیرعامل بسیار است اما مهترین فعالیت این وزارتخانه موازی سازی سوخت نیروگاه با مصرف گاز است که بین 1 تا 1.5 ماه قدرت تولید برق کشور را افزایش داده است و امیدواریم که این ظرفیت به سه ماه برسد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به کنترل الکترونیک در حوزه برق استان ها افزود: کنترل الکترونیک سازمان برق و نیز نیروی بومی دی سی اس در استان هایی همچون خراسان از فعالیت های بسیار ارزشمند است.

در ادامه وی افزود: بحث هایی نظیر پراکنده سازی بخش های توزیع برق که عامل کاهش مصرف کاذب در کشور است، سایبری شدن صنعت برق عامل افزایش مدیریت و دقت در فرایند کار محسوب میشود، کنترل صنعتی در برنامه های همکاری قرار بگیرد.

سردار جلالی در خصوص اهمیت زیرساخت سازمان تولید برق اذعان داشت: برق یکی از شریان های حیاتی زیرساخت کشور است و وابستگی بخش های زیادی به برق باید مورد توجه باشد؛ زیرا آستانه تحمل برق در بسیاری از مراکز اجرایی و عمومی پایین بنابراین الزام آمادگی دستگاه های اجرایی با تفاوت مصرف برق حائز اهمیت به شمار میرود.

دکتر جلالی در پایان سخنان خود گفت: با این رزمایش ما آمادگی لازم دستگاه های اجرایی را مورد محک قرار میدهیم تا در زمان های بحران، سرویس دهی دستگاه ها دچار اختلال نگردد.

بر اساس این گزارش، رزمایش پدافند غیرعامل تحت عنوان رزمایش محرم و با رمز یا علمدار کربلا با حضور سردار جلالی رئیس پدافند غیرعامل، ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو و سیدحسین هاشمی استاندار تهران آغاز شد. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر