۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۱۸۰۷۸
رئیس سازمان توزیع برق ناحیه تهران بیان کرد:
رئیس سازمان توزیع برق ناحیه تهران بیان کرد: نگاه پدافند غیرعامل در دفاع از زیست محیطی و جوی خصوصا در توزیع برق بسیار حساس است؛ عوامل رشد مصرف برق در موضوع پسا تحریم به علت گسترش مصارف صنعتی و ایجاد زمینه های پیشرفت است به همین دلیل باید مورد توجه قرار بگیرد.
به گزارش پایداری ملی، عصر امروز، رزمایش تامین برق اضطراری نقاط حیاتی و حساس شهر تهران با حضور استاندار تهران و سردار جلالی اجرا شد.

در آغاز  مهندس بربند، رئیس سازمان توزیع برق ناحیه تهران پس از بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل گفت: بحث استان تهران از نظر تولید برق به دو بخش تقسیم شده است، ناحیه تهران بزرگ و قسمت دوم شهرستان های اطراف تهران است.

وی درباره پدافند غیرعامل و توقعات شبکه توزیع برق از این سازمان گفت: نگاه پدافند غیرعامل در دفاع از زیست محیطی و جوی  خصوصا در توزیع برق بسیار حساس است؛ عوامل رشد مصرف برق در موضوع پسا تحریم به علت گسترش مصارف صنعتی و ایجاد زمینه های پیشرفت است به همین دلیل باید مورد توجه قرار بگیرد. در زمان تهدید هر کشوری، مهترین مرکز حساس شرکت توزیع برق محسوب میشود به همین دلیل باید جلوی هرگونه تهدیدی گرفته شود.

مهندس بربندی در ادامه اذعان داشت: سال آینده تهدید بزرگی در وضعیت برق خواهیم داشت و برای تغییر تهدید به فرصت از سازمان پدافند غیرعامل میخواهیم تا با کمک به ساخت 1000مگاوات ساخت شبکه های ناحیه ای به این شرکت کمک کند. امیدواریم با پرداخت هزینه های مورد نیاز از یک تهدید جدی جلوگیری شود .

وی درباره آینده ی برق در کشور گفت: چشم اندازی که برای توزیع شرکت برق کشور در نظر گرفته شده است شامل: بالا بردن کیفیت برق، شدت برق و مصرف بهینه برق است.

مهندس بربندی در ادامه گفت: نگاه صنعتی برق باید همانند نگاهی باشد که در سراسر دنیا حاکم است به صورتیکه نیروگاه ها را به مکان های مصرف نزدیک کنیم و دخالت مسائل زیست محیطی کمتر را به هنگام انتقال کاهش دهیم.

وی درباره زمینه های همکاری پدافند غیرعامل با شبکه برق تهران گفت: هوشمند سازی شبکه توزیع برق بسیار مهم است و امیدواریم که با پدافند غیرعامل در کاهش شدت روشنایی، خودروهای برقی و مصرف آنها ، تقسیم کردن شبکه های توزیع برق برای تامین منطقه ای به صورت خودمختار و قادر به همکاری باشیم تا بتوانیم انرژی برق را برای زمان های بحرانی ذخیره کنیم. 

 بربندی در ادامه گفت: زیرساخت های توزیع، پست های فوق توزیع به صورت سیار باید وجود داشته باشد که در صورت بالارفتن حجم مصرف صنعتی برق، دچار مشکل نشویم. موقعیت های خورشیدی، را نیز که امروز مورد توجه سرمایه گذاران آلمانی قرار گرفته است مورد توجه قرار دهیم.

تاکید بربندی بر بهینه سازی، انرژی تجدید پذیر،تولید انرژی، خودتامینی توسط مصرف کنندگان بزرگ، حق انتخاب موارد مصرفی توسط مشتری سخنان پایانی وی با رئیس سازمان پدافند غیر عامل بود. 

در ادامه رزمایش ، استاندار تهران با سخنرانی کوتاهی در خصوص پدافند غیرعامل و الزام این رزمایش گفت: الگوی برنامه های اجرایی ما با هدف پیشگیری بوده است و در زمان بحران به طور قطع هزینه های بسیار بالایی را باید پرداخت میکردیم. هماهنگی ما با پدافند غیرعامل باعث پیشتازی این کلان شهر نسبت به دیگر شهرها بود.

محمدهاشمی افزود:یکی از بحث های مهم در شرایط مهم پدافند غیرعامل به صورت صلح آمیز و بسیار موثر است. 

استاندار تهران با تایید بحران برق در سال آینده گفت: سال آینده در دوره پسا تحریم ها ، افزایش مصرف برق است و ما باید خروجی های کاذب مصرف را کاهش دهیم. امیدواریم با حذف کاهش مصرف های کاذب استان بتوانیم مشکلات پیش رو در سال 95 را به خوبی پشت سر بگذاریم کنیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: استانداری نیز به عنوان یک ارگان اجرایی برای مقابله با تهدید کمبود برق در سال آتی تلاش خواهد کرد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر