۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۱۸۰۱۶
روز سه شنبه همزمان با دومین روز هفته پدافند غیرعامل، مانوری با شعار «جامعه سالم ، محور پایداری ملّی» با حضور دکتر سبحانی مدیرعامل و رئیس پدافند غیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان و همچنین صفدریان مدیرکل پدافند غیرعامل استان و معاونین ، مدیران و کارکنان شرکت برگزار گردید.

به گزارش پایداری ملی، روز سه شنبه همزمان با دومین روز هفته پدافند غیرعامل، مانوری با شعار «جامعه سالم ، محور پایداری ملّی» با حضور دکتر سبحانی مدیرعامل و رئیس پدافند غیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان و همچنین صفدریان مدیرکل پدافند غیرعامل استان و معاونین ، مدیران و کارکنان شرکت برگزار گردید.

سبحانی مدیر عامل و رئیس پدافند غیر عامل شرکت فولاد در زمان برگزاری این مانور اظهار داشت: پدافند غیر عامل تنها مختص زمان جنگ نیست و آمادگی برای هرنوع تهدیدی همیشه باید وجود داشته باشد که هدف از آن حفظ نیروی انسانی و ماشین آلات و سرمایه های کارخانه می باشد. دشمن در هر اقدامی هزینه و سود را متوازن می کندو اگر هزینه از در آمد بالاتر باشد از اقدامش منصرف می شود. وقتی پدافند غیرعامل خوب عمل کند و اقدامات پیشگیرانه انجام دهد و در مورد اقدامات خصمانه به موقع عمل کند، برای دشمن ایجاد مانع می نماید. فولاد مبارکه بزرگترین سرمایه ملّی در صنعت فولاد کشور و در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا می باشد.

در شرایط سخت دوران دفاع مقدس نیرو های زیادی در جبهه ها، پشتیبانی و مشارکت می کردند و بسیاری هم در خود کارخانه ایثارگرانه ایستادند، تلاش کردند و ساختند تا مایه افتخار کشور در صنعت گردند. به علاوه خوراک صنایع پایین دست در کشور را فراهم کرده و در صادرات هم بسیار فعال عمل نمودند. در حال حاضر نیز ما آمادگی حفظ این سرمایه را داریم و ازدستاوردهای گرانقدر آن محافظت خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: هرسال در هفته پدافند غیرعامل تمرین هایی داریم که فقط به این هفته محدود نشده و در طول سال به اشکال مختلف آمادگی مجموعه را مورد بررسی و آزمایش قرار داده و برنامه های بازآموزی را اجرا می کنیم.

در فولاد مبارکه حادثه همیشه در کمین است، مواردی مثل فولاد مذاب خطرساز بوده و باید در مورد افراد و تجهیزات آمادگی وجود داشته باشد و در هر قسمتی این آمادگی وجود دارد که در هر حادثه ای بتوانند در اسرع وقت اقدام و جلوی ضایعات را بگیرند.هدف از پدافند غیرعامل حفظ سرمایه و تجهیزات و حفظ سلامت نیروی انسانی می باشد که این مهم نیازمند آمادگی برای ارتقاء سلامت و توجه به اینکه اگر آب و برق و گاز قطع شد چه کنیم.

فولاد مبارکه در این خصوص کانال ها و شبکه های مختلف دارد که این مواد از طریق آنها تهیه شده و برای اتفاقات مختلف برنامه ریزی شده و تک تک افراد شرح وظایف دارند.

صفدریان مدیر کل پدافند غیر عامل استان نیز در این مانور ضمن قدردانی از مدیریت و کارکنان فولاد مبارکه در انجام این مانور گفت:امروز من اینجا حضور دارم تا از زحمات شما تشکر کرده و بگویم هدف از پدافند غیر عامل، حفظ سرمایه، حفظ تجهیزات و استمرار فعالیت های تولیدی شرکت می باشد و من در سال گذشته هم فعالیت های بسیار خوب شما را در این زمینه مشاهده نمودم.

علی رغم تمام تحریم ها و مشکلات مواد اولیه و خرید محصولات در شرکت فولاد مبارکه اصفهان، کماکان میزان تولید این شرکت حفظ شده و پروژه ها انجام شده و این ها همه همان پدافند غیرعامل است.

فولاد مبارکه باعث افتخار استان و کشور می باشد. آقای سبحانی و دیگر مسئولین قبل از این اشاره نمودند که وقتی در تهیه مواد اولیه از یک کانال احساس تهدید کردیم از کانال دیگر اقدام میکنیم یا اگر از نظر تغذیه برق یا سوخت دچار مشکل شدیم از کانال های دیگر جایگزین می نماییم.این ها همه جزئی از تدابیر کلان پدافند غیر عامل هستند که انجام می شوند. با وجود حملات سایبری زیاد، کار و تولید استمرار داشته و فولاد مبارکه کارش را به خوبی انجام می دهد.

وی ضمن اشاره به توانمندي موجود درحوزه هاي تخصصي مورد نظر پدافند غيرعامل همچون پدافند شيميايي، خواستار همكاري عوامل فني و تخصصي اين شركت جهت تبيين برنامه اجرايي سند پدافند پرتوي استان شد و عنوان نمود اقدامات پدافند غیر عامل فولاد مبارکه می تواند در سطح کشور نیز الگوبرداری شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر