۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۱۷۹۹۸
مدیرکل پدافند غیرعامل سیستان و بلوچستان مطرح کرد
مدیرکل پدافند غیرعامل سیستان و بلوچستان از فعالیت سه قرارگاه پدافند غیرعامل در این استان خبر داد

به گزارش پایداری ملی، مدیرکل پدافند غیرعامل سیستان و بلوچستان ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران که به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در اداره‌کل پدافند غیرعامل سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته نخسین رزمایش بندری کشور را با محوریت سیستان و بلوچستان برگزار کردیم و امسال قرار است رزمایش منطقه‌ای پدافند زیستی را نیز در این استان برگزار کنیم که تاکنون در حوزه تهدیدات زیستی آسیب‌ها و تهدیدات را برشمرده‌ و به مسئولان ارائه داده‌ایم.

محمدرضاجهانتیغ افزود: در حوزه جنگ نرم برای جامعه هدف دوره‌های متعددی گذاشته‌ایم و حضور در مدارس و نیز آموزش مربیان آمادگی دفاعی مدارس نیز اقدامات دیگر پدافند غیرعامل سیستان و بلوچستان بوده است.


برگزاری 3 دوره تربیت مربی پدافند غیرعامل در سیستان و بلوچستان

این مسئول ادامه داد: سیستان و بلوچستان تنها استانی است که سه دوره تربیت مربی پدافند غیرعامل را برگزار کرده است.

وی به دیگر اقدامات اداره‌کل پدافند غیرعامل سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: تفاهم‌نامه آموزشی و پژوهشی با نیروی انتظامی، معاونت فناوری سپاه و جهاد دانشگاهی امضا کردیم و توانستیم مجوز نخستین پژوهشکده پدافند غیرعامل را در کشور و نیز موافقت دانشکده دریانوردی چابهار برای ایجاد دانشکده پدافند علوم دریایی را کسب کردیم.


وی گفت: نفوذ جریان تکفیری و افراط‌گرایی در شیعه و سنی یک تهدید جدی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی این نوع رفتارها را به عنوان اسلام آمریکایی تعریف کردند.

جهانتیغ بیان کرد: پدافند غیرعامل یک امر ملی و دفاع ملی است و بخشی از مراکز مهم و تاثیرگذار در پایداری کشور در حوزه قوه مجریه است.

مشاور استاندار افزود: پدافند غیرعامل به همه آحاد ملت و کشور مربوط می‌شود و باید همه دارائی‌های کشور و ملت را حفظ کند.

این مسئول با اشاره به تهدیدات اساسی در سیستان و بلوچستان بیان کرد: شکستن منابع تولید قدرت کشورهای مسلمان منطقه و نیز آرایش سیاسی و انتخاباتی قومی و مذهبی یکی از آسیب‌های جدی استان است که دشمن بر مبنای آن می‌تواند به اهدافش برسد.

وی گفت: باید همه خواص استان سیستان و بلوچستان در چارچوب موازین اسلامی و قانون اساسی اطاعت محض از رهبری معظم انقلاب اسلامی بتوانند به فعالیت‌های سیاسی حزبی خودشان بپردازند.

جهانتیغ تصریح کرد: نفوذ جریان تکفیری و افراط‌گرایی در بین شیعه و سنی یک تهدید جدی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی این نوع رفتارها را به عنوان اسلام آمریکایی تعریف کردند.

مدیرکل پدافند غیرعامل سیستان و بلوچستان با بیان اینکه به لحاظ ایدئولوژی و سیستمی با کشورهای غربی و استعمارگر در تضاد هستیم افزود: رقابت‌های قومی و مذهبی بزرگ‌ترین آفت در سیستان و بلوچستان بوده و این یک آسیب است.

این مسئول ادامه داد: 22 برنامه در هفته پدافند غیرعامل در سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود که یکی از آن‌ها شورای فرهنگ عمومی با حضور مشاور عالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور است.

وی از دیگر برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل به سخنرانی معاون قرارگاه پدافند اقتصادی کشور در استانداری اشاره کرد و گفت: نواخته شدن زنگ پدافند غیرعامل در مدرسه دخترانه شاهد زاهدان از دیگر برنامه‌های این هفته در سیستان و بلوچستان است.

این مسئول به افتتاح نمایشگاه به مناسبت هفته پدافند غیرعامل و نیز مسابقات فوتبال به مناسبت این هفته اشاره کرد و ادامه داد: دوره‌های آموزشی در ادارات مختلف و آموزش ویژه شهرداران، برگزاری چند رزمایش و همایش پدافند غیرعامل با موضوع پدافند فرهنگی و جنگ نرم، و نیز تجلیل از فعالان پدافند غیرعامل و نیز جنگ نرم ویژه مدیران اجرایی و مسئولان حراست‌ها از برنامه‌های دیگر در این هفته است.


تنها یک فارغ التحصیل در رشته پدافند غیرعامل در سیستان و بلوچستان داریم

وی با بیان این که تنها یک فارغ‌التحصیل در رشته پدافند غیرعامل در سیستان و بلوچستان داریم گفت: به این دلیل است که کارکنان دولت امکان تحصیل حین کار را ندارند و نیز پرداخت هزینه‌ها دلیل دیگر این مشکل است که باید راهکار قانونی این مشکل برای استان‎های دور افتاده‌ای مثل ما به وجود آید.

جهانتیغ در زمینه پدافند غیرعامل در سیستان و بلوچستان بیان کرد: در سال‌های گذشته در سیستان و بلوچستان شروع به آموزش جامعه هدف کردیم و دوره‌های مختلف برای مسئولان اداری را شروع کردیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تقریبا در اکثر دستگاه‎های دولتی دوره‎هایی را برای مدیران اجرایی و روابط عمومی‌ها برگزار کردیم.

این مسئول از وجود سه قرارگاه پدافند غیرعامل در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: صرفا دو پدافند زیستی و سایبری در سیستان و بلوچستان فعال هستند.





گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر