۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۱۷۹۹۷
يونسي در مراسم صبحگاه مشترک فرهنگیان و بسیج دانش آموزی استان مازندران:
جانشين رييس شوراي پدافند غير عامل استان، در مراسم صبحگاه مشترک فرهنگیان و بسیج دانش آموزی استان مازندران مراسم، خاطر نشان ساخت: آموزش و پرورش بزرگ ترین دستگاه فرهنگ ساز جامعه است که می تواند با رویکرد آگاهی بخشی به دانش آموزان و فرهنگیان به سمت فرهنگ سازی پیش برود و دفاع غیرنظامی را در جامعه نهادینه کند.

به گزارش پایداری ملی، بمناسبت  هفته پدافندغیرعامل صبحگاه مشترک فرهنگیان و بسیج دانش آموزی با حضور یونسی معاون سیاسی ، امنیتی و  اجتماعی ، نبوی مدیر کل پدافند غیرعامل و قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش استان در محل اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران برگزار گردید.

یونسی معاون سیاسی ، امنیتی با تسلیت ایام  عزاداری ابا عبدالله الحسین بیان داشت آموزش و پرورش  در فرهنگ سازی پدافندغیرعامل دارای نقش بی بدیلی است .

وی افزود در پرتو آموزش انسانها متحول میشوند (از طریق اندیشمندی ) در پرتو پرورش ، تربیت می یابند. لذا آموزش و پرورش ، ملت سازی می کند شهروند مسئول و دانا تربیت می کند و به توسعه فرهنگی  ، اقتصادی ،‌سیاسی و اجتماع جامعه می پردازد. ایشان پدافندغیرعامل را مجموعه اقدامات غیرمسلحانه ای که  موجب افزایش بازدارنگی ، کاهش آسیب پذیری ، تداوم فعالیت های  ضروری، تسهیل در امرمدیریت بحران و ارتقای پایداری ملی میشود،  تعریف نمود. رصد ، پایش  وپیشگیری از هرنوع آسیب از جمله مهم ترین ماموریت های پدافندغیرعامل تلقی می گردد و رعایت همه مولفه های زیر ساختی در حوزه زیستی ، عمرانی ، کالبدی ، سایبری  ،‌فنی و پرتوی ، شیمیایی ، سلامت و بیولوِژیکی را از وظایف پدافندغیرعامل دانست.

جانشین رئیس شورای پدافندغیرعامل استان وظیفه پدافندغیرعامل را مصونیت سازی و بی اثر کردن تهدیدات دانست و عنوان نمود تهدید و دفاع دو عنصرند و از مؤلفه های مهم در امر پدافندغیرعامل محسوب می شوند و عنصر دفاع باید عنصر تهدید را خنثی کند – امروزه تهدیدات متحول شده اند و از تهدید نظامی تغییر شکل داده اند . با پیشرفت علوم تهدیدات دانش پایه و تکنولوژی محور شده اند . تهدیدات باید بطور مستمر پایش شوند. تهدید 10 سال قبل شایدامروز از کارائی افتاده باشد. دانش دفاع باید در همه حوزه ها باشد و به دانش آموزان آموخته شود .

وی ادامه داد، آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه فرهنگ ساز جامعه است که می تواند با رویکرد آگاهی بخشی به دانش آموزان و فرهنگیان  به سمت فرهنگ سازی پیش رود و دفاع غیرنظامی را در جامعه نهادینه کند.آموزش و پروش به عنوان  مهم ترین نهاد فرهنگی و اصلی ترین پایگاه تربیت نیروی انسانی مسؤلیت نهادینه سازی  مفاهیمی همچون قانون گرایی، وفاق ملی، مشارکت پذیری، اعتلای فرهنگ و ارزش های اسلامی را بر عهده دارد و از همه مهم تر معلم نقش کلیدی را در اجرای این اهداف ایفا می کند  زیرا در کشتی علم و دانش  معلم کشتی بان است و دانش آموزان مسافران آنند. اگر معلم درست آموزش دیده باشد کشتی را در مسیر درست آن هدایت می کند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر