۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۱۷۹۹۲
باهنر در چهارمین همایش ملی پدافند غیرعامل که در محل سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی باید از واژه گفتاری به اقدامات اجرایی تبدیل شود.
به گزارش پایداری ملی، محمدرضا باهنر نایب‌رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در سخنرانی چهارمین همایش ملی پدافند غیرعامل که صبح امروز  در سالن همایش های بین الملل سازمان صدا و سیما در خصوص پدافند غیرعامل گفت: با ورود امام خمینی در پایان قرن بیستم، ایران وارد عرصه علم و دانش شد و جهان را دچار زلزله کرد. این امریست که باعث شده است تهدیداتی با مضامین هسته ای و تروریسم و ... مطرح شود تا نظام جمهوری ایران را حذف کنند.

وی در ادامه درباره اقتصاد مقاومتی گفت: چندی پیش به خدمت رهبری رسیدم و در بیان طرح های ارائه شده، از واژه ی اقتصاد مقاومتی به مراتب یاد شد و ایشان گفتند این واژه را بسیار از مسئولین میشنویم، اما اقدامات و اجرایی نمودن این طرح بسیار مهم تر است تکرار آن است.

وی در ادامه عنوان کرد: ایران باید مقاوم سازی شود و از ظرفیت های اقتصادی استفاده شود. ما در برنامه ششم مجلس که با رهبر انقلاب به مرحله اجرایی رسیده است. سرمایه های مورد نیاز برای ظرفیت های شغلی بالغ بر 800میلیارد دلار میباشد که این سرمایه باید از طریق هم پیمانان اقتصادی ما تامین گردد.

باهنر درباره ظرفیت های ساحلی ایران گفت: ما با وجود 2500 کیلومتر ساحل آزاد، تنها از 100-150 متر آن استفاده میشود؛ نوع سرمایه گذاری در این مناطق میتواند باعث ایجاد اشتغال شود و منطقه را برای مقابله با تهدیدات دشمنی ایمن سازد.

وی در ادامه گفت: تمام تلاش جوانان در عرصه فناوری و دانش برای جلو گیری از تهدیدات دشمنان است، ایران هیچ گاه قصد حمله ندارد و تجاوز به کشورهای دیگر را کاری نادرست میداند.
نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه افرود: ضرورت شناخت استفاده درست از ابزارها برای پدافند غیرعامل بسیار ضروریست؛ ما شاید بتوانیم موشک های بالستیک را به چندین متر زیر کوه ها متنقل کنیم و فردو را به 300 متر زیر زمین ببریم اما غیر ممکن است که بتوانیم برای سدها و نیروگاه های حیاتی کشور گنبد آهنین بزنیم، پس نیاز به دانش و ابزارهای مدرن داریم که امید است این سازمان با استفاده از ذهن پویای دانشجویان و جوانان ایران همراه با مدیریت جهادی به اهداف خود برسیم.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: پدافند غیر عامل باید با استفاده از نرم افزار ها و همکاری با شورای عالی مجازی که متشکل از دولت و مجلس و قوه قضایی است، بتواند به تهدیدات علیه ایران به مقابله برخیزد. امید آن دارم که در این راه موفق باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر