۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۷۹۷۷
استاندار قزوین در مراسم صبحگاه مشترک نیروی انتظامی:
استاندار قزوین در مراسم صبحگاه مشترک نیروی انتظامی بیان کرد: در حوزه پدافند غیرعامل باید به فنون نبرد نرم تجهیز شد.
به گزارش پایداری ملی، مرتضی روزبه  در مراسم صبحگاه مشترک نیروی انتظامی استان بیان داشت:نظام جمهوری اسلامی ریشه در عاشورا دارد و تا می توانیم باید پیوند این نظام را با پیامهای عاشورا محکمتر کرده و کارگزاران نظام نیز خود را جزئی از این منظومه و مجموعه بدانند.

وی با تقدیر از نیروی انتظامی به خاطر انتظام بخش و ایجاد نظم در برگزاری مراسم عزاداری و دسته جات سینه زنی در ایام دهه اول محرم اظهارداشت: باید تدابیری در جلسات شورای تامین اتخاذ شود مراسم های عزاداری بدون کوچکترین مشکل و کمترین تعداد نیروی انتظامی و  هزینه های مالی برگزار شود و خود شهروندان وظیفه امنیت و ساماندهی اینگونه مراسم را بر عهده بگیرند.

استاندار با اشاره به آغاز هفته پدافند غیر عامل تصریح کرد: پدافند غیرعامل از موضوعات و تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری در داخل کشور است که با جدیت و تدبیر ایشان این مجموعه سامان پیداکرده است و درحال حاضر در سطح کشور  و استان ها بعنوان یک مجموعه منظم با شرح وظایف مشخص مشغول فعالیت است .

رئیس شورای پدافند غیرعامل استان افزود: همه باید فهم درست و دقیق از ضرورت پدافند غیر عامل داشته باشیم و این اصل همه نهادها و ارگانهای نظامی و غیر نظامی را شامل می شود و هیچ کس نباید خود را جدای از پدافند غیرعامل تعریف کند

وی گفت: همه نهادهای خدماتی و اجرایی که مشغول انجام وظیفه اند در حوزه پدافند غیر عامل سهم دارند که باید نسبت به این موضوع شناخت داشته باشند .

استاندار بیان کرد: در حوزه پدافند غیر عامل اصل بر پیشگیری است  فلذا باید پیچیدگی های دشمنان و تنوع ترفندهها و کینه توزی های آنها نسبت به نظام جمهوری اسلامی را بشناسیم و پیشگیرانه عمل کنیم تا فرصت ضربه زدن پیدا نکنند . 

وی گفت: در این عرصه باید بعنوان یک مجموعه بسیار هوشمند ،دقیق و با قدرت برنامه ریزی و پشتوانه قوی ورود پیدا کرد تا بتوان مراحل مختلف را پشت سر گذاشت .

روزبه تصریح کرد:  دشمن با ماهیت نظام مشکل دارد و از یک راه مشخص نیز ورود پیدا نمیکند و حتی در موضوع عزاداری سیدالشهدا و واقعه عاشورا که بهترین پشتوانه برای نظام جمهوری اسلامی است دشمن خیال فریب و  نفوذ دارد.

استاندار بیان کرد:  در این حوزه فرهنگی و اعتقادی دشمن به دنبال آن است که بتواند عنصر ضد ظلم و ضد استکباری واقعه عاشورا  را ازآن گرفته و این حادثه را به عنوان یک واقعه  صرفا" تاریخی و احساسی تبدیل کنند و آن را از یک جریان همیشه پویا و زنده تهی کنند.

رئیس شورای تامین استان خاطرنشان کرد: دشمن سرمایه گذاری های سنگینی در این زمینه ها دارد و در امروزه حوزه کتاب ، سایت، وعظ و مداحی نیز ورود پیدا کرده است .

استاندار گفت: امروزه یکی از فضاها و عرصه های مهم شبکه های مجازی و سایبری هستند که پیچیدگی  های خاصی دارد و دشمن نیز در این حوزه سرمایه گذاری کرده فلذا باید به همه علوم و فنون روز مجهز و برخوردار شویم .

و ی گفت: در دوره جنگ نرم با این پدیده ها مواجه هستیم که باید خود را به فنون نبرد نرم مجهز کنیم و این برای فعالین حوزه پدافند غیر عامل حساسیت و اهمیت کار را بیشتر می کند تا کشور را از همه تهدیدات مصون نگه داریم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر