۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۱۷۹۷۴
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی یکی از وظایف اصلی پدافند غیرعامل پایش تهدیدها و تهیه راهکارهای مناسب مقابله با انواع تهدیدات است، گفت: در حال حاضر با هشت نوع تهدید سایبری، پرتوی، شیمیایی، زیستی، اقتصادی، مردم محور و آمادگی دفاعی مواجه هستیم.
به گزارش پایداری ملی، احمد جهانسری در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان با بیان این که هنوز مقوله پدافند غیرعامل در کشور ما نهادینه نشده است، افزود: وظیفه اولیه ما تعریف نوع تهدید و تبیین این موضوع است که بخشی از جامعه امروزی ایران مورد تهدید قرار دارد و عمده تهدیدات پیش رو مربوط به فضای سایبری، کالبدی، فرهنگی، اقتصادی و پرتوی است که به تناسب سیاست سازمان اقدامات مقتضی برای مواجهه با این تهدیدات صورت می‌پذیرد.

وی بر لزوم فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی مقوله پدافند غیرعامل در میان مردم و مسوولان تاکید و اضافه کرد: بخش اعظم وظایف ما مربوط به بخش خصوصی است که لازم است حضور موثرتری در این عرصه داشته باشیم؛ به هر حال با تشکیل منظم جلسات کارگروه‌های پدافند غیرعامل توانسته‌ایم به گفتمان مشترک دست یابیم و همکاری جدی نیروهای مسلح و سایر ارگان‌های مرتبط را جلب کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به راه‌اندازی نشریه دیجیتالی پدافند غیرعامل اذعان داشت: طی سال گذشته دوره‌های آموزشی مرتبط با پدافندغیرعامل برای تعداد 3 هزار نفر از مدیران و کارشناسان ارشد و همچنین دوره تربیت مربی پدافند غیرعامل برای بیش از 50 نفر از اساتید و کارشناسان ارشد برگزار شد.

جهانسری یادآور شد: همچنین در سه ماهه تابستان بیش از هزار مدیر و معاون مدرسه آموزش 10 ساعته در دوره آموزشی پدافند غیرعامل و 500 معلم در دوره آموزش دفاعی شرکت کردند.

وی ادامه داد: هدف سازمان پدافند غیرعامل کشور گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی مفاهیم غیرعامل است و اگر ما در سطح جامعه بتوانیم به آحاد جامعه آموزش دهیم در برابر تهدیدات مصون خواهیم ماند.

وی مهم‌ترین تهدیدات پدافند غیرعامل را مربوط به فضای سایبری دانست و افزود: اگر کاربران آموزش لازم در ارتباط با فضای سایبری را ببینند بهتر خواهند توانست از ان فضا بهره‌مند شوند.

جهانسری با بیان این که یکی از وظایف اصلی پدافند غیرعامل پایش تهدیدها و تهیه راهکارهای مناسب مقابله با انواع تهدیدات است، یادآور شد: در حال حاضر با 8 نوع تهدید سایبری، پرتوی، شیمیایی، زیستی، اقتصادی، مردم محور و آمادگی دفاعی مواجه هستیم.

وی تاکید کرد: با توجه به ضرورت‌های انکارناپذیر باید به نهادینه کردن آموزش‌های همگانی روی آوریم و بخش اعظم وظایف ما متوجه آحاد مردم و آشنا کردن جامعه با مولفه‌های تغییر حملات دشمن و همراه کردن بخش خصوصی است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر