۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۱۷۹۶۳
مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی:
مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل هنوز به باور واقعی مردم تبدیل نشده است، گفت: در سایه آموزش‌ها، با مدیران به گفتمان مشترک رسیده‌ایم و این موضوع باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.
به گزارش پایداری ملی،احمد جهانسری، ظهر امروز در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل هنوز به باور واقعی مردم تبدیل نشده است، اظهار داشت: اگر تهدیدات واقعی باشند ولی مردم باور لازم را نداشته باشند، با مشکل جدی مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه نوع تهدیدات باید در چهارچوب مشخصی به مردم معرفی شوند، تصریح کرد: تهدیدات زیستی، پرتوی، اقتصادی و سایبری مهم‌ترین تهدیدات موجود در زمینه غیر عامل است.

مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی، از آموزش بیش از 3 هزار نفر از مسئولان استانی، شهرستانی، مدیران مدارس، کادر اجرایی و آموزشی در یک سال گذشته خبر داد و افزود: در سایه آموزش‌ها، با مدیران به گفتمان مشترک رسیده‌ایم و این موضوع باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

جهانسری با اشاره به همکاری جدی با نیروهای مسلح آذربایجان شرقی، خاطر نشان کرد: ابلاغیه اختصاص نیم تا دو درصد بودجه دستگاه‌های اجرایی باید در موضوع پدافند غیرعامل هزینه شود که متاسفانه به دلیل عدم باور برخی مدیران، هنوز تحقق نیافته است.


پروژه‌های عمرانی ملزم به ارائه پیوست پدافند غیرعامل هستند

ناظم یونسی، مدیرکل دفتر فنی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه، با اشاره به اینکه داشتن پیوست پدافند غیرعامل در پروژه‌های عمرانی بر اساس برنامه پنجم توسعه الزامی است، اظهار داشت: در اجرای پروژه‌های عمرانی نیز بخش خصوصی بر اساس مبحث 21 ملزم به ارائه این پیوست شده است.

وی به رتبه‌بندی شرکت‌های مشاور با شاخص رعایت اصول پدافند غیرعامل در پروژه ها نیز اشاره کرد و گفت: در کشور برای رتبه‌بندی این شرکت‌ها برنامه‌ای وجود نداشت که برای اولین بار، این موضوع را در استان آذربایجان شرقی اجرا می‌کنیم.

مدیرکل دفتر فنی استانداری آذربایجان شرقی افزود: برای آغاز رتبه‌بندی این شرکت‌ها، مقرر شد 63 شرکت با آموزش های لازم برای طی مراحل اخذ رتبه به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی معرفی شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر