۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۱۷۹۵۲
محمدرضا جهانتیغ مدیرکل پدافند استان سیستان و بلوچستان در جلسه با روابط عمومی های دستگاههای اجرایی اظهار داشت: کشوری موفق است که در زمینه پدافند غیر عامل قدرتمند باشد و آسیب پذیری آن کم باشد.
به گزارش پایداری ملی ، به مناسبت آغاز هفته پدافند غیرعامل امروز صبح جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی استان با حضور محمدرضا جهانتیغ مدیرکل پدافند استان در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

در این جلسه مدیر پدافند استان پس از تسلیت ایام محرم توضیحاتی جامع در رابطه با سازمان پدافند غیرعامل بیان کرد.

جهانتیغ با تاکید بر صلح آمیز بودن پدافند غیر عامل ادامه داد: اگر در حوزه ی مقاومت، پایداری و استحکام سازی سیستم های مخابراتی، حمل و نقل و غیره کار کنید  طبیعتا کشورهای رغیب نیاز به رقابت تسلیحاتی و یا احساس به خطر افتادن از سمت شما نمی کنند.

وی تصریح نمود پدافند غیرعامل ، ملی است و وابسته به قومیت و گروه خاصی نیست.

مدیر کل پدافند غیرعامل استان در رابطه با رشته های تخصصی در این زمینه گفت: در موضوع پدافند غیرعامل ۶ رشته تحصیلی در مقطع دکترا و  ۱۰ رشته در مقطع فوق لیسانس داریم که جذب این رشته ها از طریق کنکور صورت می گیرد.

وی با اشاره به برگزاری دوره های اموزشی پدافند غیرعامل برای مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی استان بیان داشت: سه دوره تربیت مربی در استان برگزار کردیم که در هیچ استان دیگری این دوره برگزار نشده است.

مدیرکل پدافند غیرعاملل ادامه داد ، امروزه توانمندی های نظامی ۲۰ درصد از توان و پایداری کشور را تشکیل میدهد و ۸۰ درصد آن در حوزه ی ایستایی کشور در مقابله با تهاجمات خصمانه دشمن است.

 جهانتیغ گفت: کشوری موفق است که در زمینه پدافند غیر عامل قدرتمند باشد و آسیب پذیری آن کم باشد.

وی در پایان خواستار همکاری بیشتر روابط عمومی سازمان ها در شناساندن و آموزش پدافند غیرعامل شد.

پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌گردد که به بکارگیری جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می‌توانند نقش موثری ایفا کنند در حالیکه در پدافند عامل مانند سیستم‌های ضدهوایی و هواپیماهای رهگیر، تنها نیروهای مسلح مسئولیت برعهده دارند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر