۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۱۷۹۵۱
مدیرکل پدافند غیرعامل سیستان و بلوچستان:
در مصاحبه حضوری که خبرنگاران هفته نامه نگاران با محمد رضا جهانتیغ مدیرکل پدافند غیرعامل سیستان و بلوچستان داشتند وی در ابتدا توضیحاتی جامع در رابطه با رسالت و اهداف پیش روی پدافند غیرعامل و فعالیت های انجام شده در این سازمان بیان داشت

به گزارش پایداری ملی، در مصاحبه حضوری که خبرنگاران هفته نامه نگاران با محمد رضا جهانتیغ مدیرکل پدافند غیرعامل سیستان و بلوچستان داشتند وی در ابتدا توضیحاتی جامع در رابطه با رسالت و اهداف پیش روی پدافند غیرعامل و فعالیت های انجام شده در این سازمان بیان داشت که پاره ای از این توضیحات به شرح زیر است:

مجموعه اقدامات غیرمسلحانه ای که نیاز به جنگ افزار ندارد و باعث کاهش آسیب پذیری و ایجاد بازدارندگی ، مدیریت بحران ، ارتقا سطح پایداری ملی و ارائه خدمات ضروری در مقابل اقدامات خصمانه دشمن است پدافند غیرعامل نام دارد. رسالت پدافند غیر عامل کاهش آسیب پذیری همراه با اموزش، توجیه و فرهنگ سازی برای مقابله با تهدیدهای دست ساز دشمنان است.

وی افزود: تهدیدها ممکن است مانند شیوع بیماری‌های خطرناک باشد، برخی از تهدیدها نیز می تواند به صورت سایبری در فضای مجازی باشد.

مدیرکل سازمان پدافند غیر عامل تصریح کرد:با حملات سایبری ممکن است در صدد از بین بردن اطلاعات یک کشور برآیند یا در سازمان‌ها و دستگاه‌هایی که به مردم سرویس می‌دهند اختلال ایجاد کنند، حتی حمله سایبری می‌تواند تلفات جانی ایجاد کند.

جهانتیغ به خطرات و تهدیداتی که به صورت حادثه و بلایای طبیعی یا به صورت بیماری هایی که به دلیل نبود سلامت غذایی امنیت غذایی انسان را مورد حمله قرار می‌دهد، تاکید کرد: سازمان‌ها و دستگاه‌ها در برنامه‌ها و پروژه‌های خود بایستی مبانی پدافند غیرعامل را در نظر بگیرند و رعایت کنند اما تهدیدات طبیعی حاصل از تغییرات اقلیمی ، بیشتر در حوزه مدیریت بحران استانداری قرار دارد.

مدیرکل پدافند غیرعامل سیستان و بلوچستان افزود: ما در پدافند غیرعامل متمرکز بر صیانت از سرمایه‌های ملی و کنترل تهدیدها علیه سرمایه‌های درونی کشور هستیم.

وی خاطرنشان کرد: باید آسیبپذیریها مقابل تهدیدات نظامی و غیرنظامی دشمن را شناسایی کرده و از طریق برنامهریزی و فرهنگسازی پدافند غیرعامل و اقدامات غیرنظامی بازدارندگی ایجاد کنیم.

وی در رابطه با رشته های تخصصی حوزه پدافند غیرعامل بیان داشت : در این حوزه ۶ رشته تحصیلی در مقطع دکترا و ۱۰ رشته در مقطع فوق لیسانس داریم که جذب این رشته ها از طریق کنکور سراسری صورت می گیرد.

وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی پدافند غیرعامل برای مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی استان بیان داشت:سه دوره تربیت مربی در استان برگزار کردیم که در هیچ استان دیگری این دوره برگزار نشده است. درانتها وی اظهار داشت : استان سیستان و بلوچستان دو سال متوالی در بین مجموعه ها و دستگاههای راهبردی کشور، جز چند استان برتر کشور از لحاظ پدافند غیرعامل انتخاب می شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر