۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۱۷۹۱۸
استاندار قزوین در نخستین روز از هفته‌ی پدافند غیرعامل گفت: در حوزه‌ی پدافند غیرعامل باید به فنون نبرد نرم تجهیز شد.
 به گزارش پایداری ملی، «مرتضی روزبه» در نخستین روز از هفته پدافند غیرعامل در مراسم صبحگاه مشترک مأموران انتظامی استان اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ریشه در عاشورا دارد و تا می‌توانیم باید پیوند این نظام را با پیام‌های عاشورا محکم‌تر کرده و کارگزاران نظام نیز خود را جزئی از این منظومه و مجموعه بدانند.

وی با تقدیر از مأموران انتظامی به‌علت انتظام بخش و ایجاد نظم در برگزاری مراسم عزاداری و دسته‌جات سینه زنی در ایام دهه اول محرم خاطرنشان کرد: باید تدابیری در جلسات شورای تأمین اتخاذ شود مراسم‌ عزاداری بدون کوچک‌ترین مشکل و کم‌ترین تعداد مأموران انتظامی و هزینه‌های مالی برگزار شود و خود شهروندان وظیفه امنیت و ساماندهی این‌گونه مراسم را بر عهده بگیرند.

استاندار قزوین با اشاره به آغاز هفته پدافند غیرعامل تصریح کرد: پدافند غیرعامل از موضوعات و تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری در داخل کشور است که با جدیت و تدبیر ایشان این مجموعه سامان پیداکرده است و درحال حاضر در سطح کشور و استان‌ها به‌عنوان یک مجموعه منظم با شرح وظایف مشخص مشغول فعالیت است.

رئیس شورای پدافند غیرعامل استان افزود: همه باید فهم درست و دقیق از ضرورت پدافند غیرعامل داشته باشیم و این اصل همه نهادها و ارگان‌های نظامی و غیرنظامی را شامل می‌شود و هیچ‌کس نباید خود را جدای از پدافند غیرعامل تعریف کند.

وی گفت: همه نهادهای خدماتی و اجرایی که مشغول انجام وظیفه‌اند در حوزه‌ی پدافند غیرعامل سهم دارند که باید نسبت به این موضوع شناخت داشته باشند.

روزبه تصریح کرد: در حوزه‌ی پدافند غیرعامل اصل بر پیشگیری است، از این‌رو باید پیچیدگی‌های دشمنان و تنوع ترفندها و کینه توزی‌های آن‌ها نسبت به نظام جمهوری اسلامی را بشناسیم و پیشگیرانه عمل کنیم تا فرصت ضربه زدن پیدا نکنند.

وی گفت: در این عرصه باید به‌عنوان یک مجموعه بسیار هوشمند، دقیق و با قدرت برنامه‌ریزی و پشتوانه قوی ورود پیدا کرد تا بتوان مراحل مختلف را پشت سر گذاشت.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: دشمن با ماهیت نظام مشکل دارد و از یک راه مشخص نیز ورود پیدا نمی‌کند و حتی در موضوع عزاداری سیدالشهدا(ع) و واقعه عاشورا که بهترین پشتوانه برای نظام جمهوری اسلامی است دشمن خیال فریب و نفوذ دارد.

وی افزود: در این حوزه‌ی فرهنگی و اعتقادی دشمن به‌دنبال آن است که بتواند عنصر ضد ظلم و ضد استکباری واقعه عاشورا را از آن گرفته و این حادثه را به‌عنوان یک واقعه صرفاً تاریخی و احساسی تبدیل کنند و آن را از یک جریان همیشه پویا و زنده تهی کنند.

رئیس شورای تأمین استان خاطرنشان کرد: دشمن سرمایه‌گذاری‌های سنگینی در این زمینه‌ها دارد و در امروزه حوزه کتاب، سایت، وعظ و مداحی نیز ورود پیدا کرده است.

وی گفت: امروزه یکی از فضاها و عرصه‌های مهم شبکه‌های مجازی و سایبری هستند که پیچیدگی‌های خاصی دارد و دشمن نیز در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده پس باید به همه علوم و فنون روز مجهز و برخوردار شویم.

روزبه یادآور شد: در دوره جنگ نرم با این پدیده‌ها مواجه هستیم که باید خود را به فنون نبرد نرم مجهز کنیم و این برای فعالان حوزه‌ی پدافند غیرعامل حساسیت و اهمیت کار را بیشتر می‌کند تا کشور را از همه تهدیدات مصون نگه داریم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر