۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۱۷۸۶۴
معاون سياسي و امنيتي استاندار آذربايجان شرقي:
معاون سياسي و امنيتي استاندار آذربايجان شرقي گفت: بخشي نگري در اجراي برنامه‌هاي پدافند غيرعامل بي معني است و لازم است متناسب با نياز، آحاد جامعه از آموزش‌هاي لازم برخوردار شوند.
به گزارش پایداری ملی، سعيد شبستري در جلسه ستاد گراميداشت هفته پدافند غيرعامل، ضمن تبيين خط مشي‌ها و سياست‌هاي کلي پدافند غيرعامل اظهار کرد: نهادينه سازي و همگاني کردن پدافند غيرعامل ضرورتي انکارناپذير است؛ از اين رو بايد اين مهم به عنوان موضوعي همگاني مورد بررسي قرار گيرد.

وي با تاکيد بر تعريف پيوست پدافند غيرعامل در طرح‌ها و پروژه هاي مهم استان گفت: تمامي طرح‌ها، پرو‍‍ژه ها و برنامه‌هاي سازمان‌ها و نهادهاي دولتي بايد داراي پيوست پدافند غيرعامل باشد.

معاون سياسي و امنيتي استاندار آذربايجان شرقي خواستار ارتباط تنگاتنگ مديران بحران و پدافند غيرعامل شد و افزود: در راستاي تحقق اهداف تعيين شده و کاهش آسيب‌پذيري در هنگام بحران، در فضاي پدافند غيرعامل بايد براي تک تک مجموعه‌هاي کاري برنامه مدون و برنامه ريزي شده داشته باشيم.

شبستري، شاه کليد برنامه‌هاي پدافند غيرعامل را آموزش دانست و اظهار کرد: آموزش در اين خصوص حرف اول و آخر را مي زند از اين رو آموزش‌هاي متناسب با اين موضوع بايد در سطوح مختلف تهيه، تدوين و عملياتي شود.

وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود بر ضرورت نظارت بر عملکرد مجموعه‌ها در خصوص پدافند غير عامل تاکيد کرد و گفت: گروه‌هاي هدايتي و نظارتي بايد عملکرد مجموعه‌هاي مختلف را در اين خصوص به دقت رصد کرده و ضمن احصاي مشکلات نسبت به رفع آن اقدام کنند.

وي يادآور شد: صاحب فرايندها بهترين افراد براي احصا و تهيه برنامه‌ها و سياست‌هاي پدافند غيرعامل خواهند بود.

شبستري همچنين نقش رسانه‌ها را در عمليات رواني و پدافند غيرعامل، در فرهنگ‌سازي و تغيير باورهاي مردم را در توجيه و هدايت افکار عمومي، ايمن سازي، کاهش آسيب‌‌پذيري و ارتقاي ضريب آمادگي مهم ارزيابي کرد.

احمد جهانسري مدير کل پدافند غيرعامل استانداري آذربايجان شرقي، نيز در اين نشست با ارائه گزارشي جامع از برنامه‌ها و فعاليت‌هاي صورت گرفته، عناوين روزهاي هفته پدافند غيرعامل سال جاري را اعلام و خاطرنشان کرد: تغيير مولفه‌هاي دفاعي رسالت اصلي پدافند غيرعامل است و تلاش داريم تا مردم در تهديدات مختلف با مشکل مواجه نشوند.

وي گفت: يکي از وظايف ما اين است که آموزش پدافند غيرعامل را از سيستم دولتي به سمت بخش خصوصي سوق دهيم. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر