۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۱۷۸۴۲
مديركل پدافند غيرعامل استانداري سمنان در گفتگو با خبرنگاران:
مديركل پدافند غيرعامل استانداري سمنان گفت: حضور پررنگ و پرشور مردم كشور عزيزمان در انتخابات پيش رو و تمام صحنه‌هاي سياسي، مهمترين عامل بازدارندگي دشمن از تهديدات و ترفند‌ها است.

به گزارش پایداری ملی، مديركل پدافند غيرعامل استانداري سمنان گفت: حضور پررنگ و پرشور مردم كشور عزيزمان در انتخابات پيش رو و تمام صحنه‌هاي سياسي، مهمترين عامل بازدارندگي دشمن از تهديدات و ترفند‌ها است.

عباس پازوكي افزود: حضور جدي، پرشور و پررنگ مردم در تمام صحنه‌هاي و مسائل سياسي و اجتماعي و... نقش بسيار مهمي در مصونيت كشور و نظام اسلامي ايران دارد.

وي ادامه داد: تمام تحركات سياسي و اجتماعي مردم مانند حضور در انتخابات، حضور پرشور در مراسم عزاداري‌هاي ايام محرم، و... پدافند غيرعامل را در بر مي‌گيرد، چرا كه حضور مردم در صحنه‌هاي خودجوش با هوشياري كامل، باعث مصونيت كشور و نظام مي‌شود، باعث مأيوس شدن تمام دشمنان و خنثي شدن تمام تهديدات و ترفند‌هاي آنان مي‌شود.

مديركل پدافند غيرعامل استانداري سمنان با بيان اينكه امروز تحريم ابزار جديد دشمنان براي مبارزه با كشورهاي ديگر است، گفت: مردم مي‌دانند كه در مقابل دشمني هستيم كه تهديدات او عليه كشورمان تمامي ندارد، تحريم هاي ظالمانه باعث كند شدن پيشرفت كشور شده بود، اگر دشمن شناسي مردم هوشيار ايران عزيزمان نبود، آسيب جدي از اين موضوع به كشور وارد مي‌شد.

پازوكي اضافه كرد: حضور پرشور مردم در انتخابات آتي، كشورهاي غربي و 1+5 را مجبور به عملياتي كردن برجام و خنثي شدن تمام تهديدات و ترفند‌هاي آنان مي‌كند.

وي با بيان اينكه اهداف ما در پدافند غيرعامل استقلال كشور در تمام حوزه‌ها است، گفت: پدافند غيرعامل مجموعه اقدامات غيرمسلحانه است كه موجب افزايش بازدارندگي، كاهش آسيب پذيري، تداوم فعاليت‌هاي ضروري، ارتقاء پايداري ملي و تسهيل مديريت بحران در مقابل تهديدات دشمن مي‌گردد.

مديركل پدافند غيرعامل استانداري سمنان با تأكيد بر اينكه مديريت بحران يكي از اهداف پدافند غيرعامل است، گفت: پدافند غيرعامل مصون سازي كشور در مقابل تمام تهديدات تروريستي، بيولوژيكي، بيو تروريستي، سايبري در حوزه‌هاي زيستي، سايبري، كالبدي، زيرساخت‌هاي كشور و... است تا از لحاظ علمي، تجهيزات علمي و زيرساخت‌ها پيشرفت كنيم و نياز‌هاي كشور به خارج به حداقل برسد.

پازوكي ادامه داد: در همين راستا و با همين هدف پدافند غيرعامل در تاريخ 8 آبان‌ماه 1382 تأسيس شد و همه ساله در تاريخ 4 آبان‌ماه تا 10 آبان هفته پدافند غيرعامل ناميده مي‌شود، شعار امسال هفته پدافند غيرعامل نيز "مصون سازي كشور با همدلي و همزباني دولت و ملت انتخاب شده است.

وي همچنين از برگزاري 36 عنوان برنامه در هفته پدافند غيرعامل در استان سمنان خبر داد و گفت: سخنراني كارشناسان در دبيرستان‌هاي استان با موضوعات پدافند غيرعامل، برگزاري همايش توجيهي بهره برداران كشاورزي با موضوع اقتصاد مقاومتي و تهديدات زيستي در گرمسار، رزمايش انفجار در خط انتقال آب در گرمسار و دامغان، برگزاري كارگاه آموزشي مسوولين حراست دستگاه هاي اجرايي استان سمنان، همايش مديران مدارس سمنان، سرخه و مهديشهر، برگزاري كارگاه آموزشي پدافند غيرعامل و تهديدات حوزه آب، رزمايش پدافند غيرعامل در شركت خطوط لوله و مخابرات شمالشرق در شاهرود، رزمايش آلودگي عمدي ميكروبي در تصفيه خانه آب در دامغان و رزمايش تست نفوذ و... از جمله برنامه‌هاي هفته پدافند غيرعامل در استان سمنان است.

مديركل پدافند غيرعامل استانداري سمنان ادامه داد: انتظار ما از رسانه‌هاي گروهي، مطبوعات و خبرگزاري‌ها اين است كه كمك كنند و اطلاع رساني در اين حوزه را جزء رسالت و مأموريت اصلي خود بدانند كه اگر پدافند غيرعامل در كشور نهادينه شود، قطعاً كشورمان از تمام تهديدات دشمنان مصون خواهد بود

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر