۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۱۷۷۱۰
معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی:
معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی اظهار داشت: پدافند غیرعامل نیازی است که مربوط به امروز یا آینده نیست، بلکه نیاز ضروری کشور در تمام ایام و زمینه‌هاست چراکه جمهوری اسلامی به دلیل پافشاری بر اصول اولیه انقلاب و آرمان‌های امام(ره) و رهبری همواره با توطئه دشمنان مواجه است و در این عرصه باید همواره پدافند غیرعامل مورد توجه قرار گیرد و در مقابل تحرکات آماده باشیم.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، شکرالله حسن‌بیگی معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی در جلسه هماهنگی و تعامل فی‌مابین مسئولین پدافند غیرعامل دستگاه‌های اجرایی که با حضور  معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور در استانداری مرکزی برگزار شد، با اشاره به ارزیابی‌های اخیر گفت: استان مرکزی در حوزه پدافند غیرعامل جزو استان‌های برتر کشور است و این جایگاه را مرهون تلاش رابطین و همکاری دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: پدافند غیرعامل نیازی است که مربوط به امروز یا آینده نیست، بلکه نیاز ضروری کشور در تمام ایام و زمینه‌هاست چراکه جمهوری اسلامی به دلیل پافشاری بر اصول اولیه انقلاب و آرمان‌های امام(ره) و رهبری همواره با توطئه دشمنان مواجه است و در این عرصه باید همواره پدافند غیرعامل مورد توجه قرار گیرد و در مقابل تحرکات آماده باشیم.

حسن بیگی با اشاره به تغییر استراتژی دشمنان انقلاب و در راس آنها امریکا افزود: امروز شیوه و استراتژی امریکا تغییر کرده و به نوع دیگر با جمهوری اسلامی در تقابل است.

وی جنگ نیابتی را یکی از استراتژی‌ها در نظر گرفته شده از سوی آمریکا دانست که در سوریه و لبنان آغاز شده و در کشورهای دیگر همچون عراق ادامه داد و گفت: باید مطمئن باشیم که یکی از فعالیت گروه‌های تروریستی همچون القاعده، طالبان و داعش مواجه با جمهوری اسلامی است و اگر امروز وارد عراق شده‌اند و سوریه را هدف قرار داده‌اند صرفا به جهت برخورد با جمهوری اسلامی است و خوشبختانه مسئولین و مردم نیز به این سیاست‌ها واقف هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه مردم همواره در مقابل این برخوردها ایستاده‌اند و دفاع کرده‌اند، گفت: دشمنان در بحث قومیت‌ها و مذاهب به دنبال ایجاد اختلافات هستند ولی خوشبختانه به دلیل مقاومت مردم موفق نبوده‌اند. در سال‌های اولیه انقلاب امام راحل تاکید بسیاری بر وحدت شیعه و سنی داشتند و این امر نشان می‌دهد که امام (ره) تا چه میزان از زمان جلوتر بودند، چراکه امروز این بحث مطرح است و خوشبختانه تاکنون این توطئه خنثی شده و به جایی نرسیده است.

وی تهدیدات تروریستی و امنیتی را یکی دیگر از سیاست‌های جدید امریکا دانست که تاکنون به واسطه درایت نیروهای نظامی، امنیتی و اطلاعاتی خنثی شده است و افزود: تهدیدات ایدئولوژیکی از جمله ترویج تفکر تکفیری و سلفی گری از جمله تهدیداتی است که منشاء آن برنامه‌ها و تهدیدات امریکایی‌ها برای ایران است و در کنار آن برای رسیدن به اهداف خود تهدیدات اقتصادی را مدنظر قرار داده‌اند. با کاهش مصنوعی قیمت نفت جهت ضربه زدن به کشور تلاش می‌کنند و با ایجاد رقابت خصمانه در حوزه صادرات نیز به دنبال مشکل‌زایی در ایران هستند.

حسن‌بیگی تهدید سایبری را جنگ مهم دیگری علیه ایران دانست و با اشاره به اینکه کشور تاکنون در مقابل این تهدید ایستاده و حتی مقابله به مثل کرده است، اظهار کرد: تهدیدات زیستی که قرارگاه و برنامه خاصی دارد نیز یکی دیگر از اهداف ضربه زننده به کشور است که دشمن در پیش گرفته و همواره در تلاش است که با استفاده از کلیه این تهدیدات و ابزارها کشور را زمینگیر کند، اما با وجود افراد مومن و انقلابی مانند رابطین در دستگاه‌های اجرایی تاکنون ضربه‌ای را به کشور وارد نکرده‌اند.

 در این جلسه نورخدا قاسمی مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی با اشاره به تاثیر تشریک مساعی رابطین دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق اهداف پدافند غیرعامل در استان گفت: طی دو سال اخیر ارزیابی فضای سایبری در سه سطح به انجام رسیده و بیشترین تلاش‌ها به منظور استانداردسازی در این عرصه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه زیستی نیز اقداماتی در حال انجام است، گفت: ادبیات پدافند در بین ادارات تعریف و مفاهیم آن بررسی شده است و امروز برخورد با حوادث در استان به دلیل این واکاوی ادبیات پدافند به سادگی و در نهایت آگاهی انجام می‌گیرد.

قاسمی در خصوص تشریک مساعی در عرصه سایبری تصریح کرد: کار کردن در این فضا که به عنوان فناوری جدید در اختیار همگان است و جوانان با آن مانوس شده‌اند از طریق فعالیت پلیس فتا و نشست‌ها و همکاری‌های انجام شده با موفقیت روبرو بوده است.

وی با تاکید بر اینکه سیر کردن در فضای مجازی به مانند سیر کردن در میدان مین است، گفت: در بحث ایمن سازی فضای مجازی باید اقدامات خودمراقبتی و پیشگیرانه انجام گیرد این فضا ممکن است که جوانان را گرفتار ترفندهای دشمن کند، اما با خودمراقبتی و آموزش در زمینه بزه می‌توان شرایط را تحت کنترل درآورد و در این راستا اقدامات صورت گرفته به شدت مورد استقبال جوانان و دانشجویان بوده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی اطلاع رسانی، آموزش و آگاهی بخشی در عرصه پدافند غیرعامل را عاملی جهت پایداری مثال زدنی در عرصه امنیت فضای مجازی دانست و گفت: در گذر از این دوران که استفاده از تکنولوژی روز و جدید رایج است و امکان تهدیدات بزه و هک شدن بالاست، تلاش‌های بسیاری در خصوص ایمن سازی فضای سایبری انجام گرفته است و البته تخلفاتی که منجر به جرم شده است وجود دارد، اما در کل استان مرکزی در این عرصه فضای امنی دارد که ناشی از تلاش و همدلی رابطین دستگاه‌های اجرایی است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر