۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۱۷۷۰۹
قائم‌مقام وزير نيرو :
قائم‌مقام وزير نيرو با بيان اين که دو موضوع مديريت بحران و پدافند غيرعامل در عرصه وزارت نيرو از حساسيت خاص تکنولوژي برخوردار است، گفت: مديريت بحران و پدافند غيرعامل يک موضوع تشريفاتي نيست.
به گزارش پایداری ملی، ستار محمودي، قائم‌مقام وزير نيرو در دومين همايش سالانه مديريت بحران و پدافند غيرعامل وزارت نيرو که در سالن همايش‌هاي وزارت نيرو برگزار شد، اظهار داشت: کشورهايي که استقلال بيشتري دارند مورد هجوم هستند و جمهوري اسلامي هم‌اکنون طلايه‌دار کشورهاي استقلال طلب در منطقه است.

وي با بيان اين که دو موضوع مديريت بحران و پدافند غيرعامل در عرصه وزارت نيرو از حساسيت خاص تکنولوژي برخوردار است، گفت: 30 سال قبل در مورد جنگ ماهواره‌ها مطالب زيادي شنيده نمي‌شد، اما؛ امروز با پيشرفت تکنولوژي، اينترنت و سامانه‌هاي ديجيتال، به‌سرعت در حال حرکت به جلو هستيم و نمي‌توان تکنولوژي را به عقب برگرداند، بنابراين بايستي تکنولوژي را هدايت و مديريت کرد و مطمئن بود که خدماتي که امروز ارائه مي‌شود، فردا به شيوه ديگري ارائه خواهد شد. 

محمودي با اشاره به اين که در بسياري از مناطق نيز زبان محاوره جاي خود را به زبان اسلحه داده و منطقه را از خود متأثر مي‌سازند، گفت: کشورهايي که استقلال بيشتري دارند مورد هجوم هستند و جمهوري اسلامي طلايه‌دار کشورهاي استقلال طلب است، زيرا؛ حرف نو و جديدي را در جهان مطرح مي‌کند.

وي با بيان اين که در حوادث، اتفاقات و بلاياي طبيعي و غيرطبيعي، آب و برق جزو تأثيرپذيرترين موارد اجتماعي و امنيتي هستند، ادامه داد: ما بايد هميشه آمادگي داشته باشيم تا در صورت بروز هرگونه مشکل، وقفه‌اي در خدمات‌رساني به 45 ميليون مشترک آب و برق ايجاد نشود.

قائم‌مقام وزير نيرو از آب و برق به عنوان دو زيرساخت که مي‌تواند ديگر زيرساخت‌ها را نيز از خود متأثر نمايد نام برد و افزود: آب و برق به‌جز خود بر ساير حوزه‌ها نيز به‌صورت مستقيم و غيرمستقيم تأثير مي‌گذارند و بايد بدانيم که آستانه تحمل بدون آب و برق بسيار محدود است.

وي با بيان اين که بيش از 99 درصد مردم در شهرها و 79 درصد مردم در روستاها تحت پوشش خدمات آب بهداشتي هستند، تصريح کرد: نقش پدافند غيرعامل در برقراري امنيت سدها، تصفيه‌خانه‌ها، مخازن و سامانه‌هاي تأمين آب بسيار مهم و حساس است.

محمودي با اشاره به 99.5 درصد مشترک برق شهري و 95 درصد مشترک برق روستايي بالاي 10 خانوار اضافه کرد: خدمات برق کشور به‌صورت يکپارچه بوده و از حساسيت خدمت لحظه‌اي آني و مهم برخوردار است.

وي با بيان اين که وزارت نيرو با برخورداري از 8 سال تجربيات دفاع مقدس، بازسازي تأسيسات آسيب ديده و برق‌رساني به هم‌وطنان در حين بمباران گفت: اين تجربيات به خدمت مديريت پدافند غيرعامل وزارت نيرو آمده تا براي صنعت برق افتخاري باشد و نگذارد چالش‌هاي برق بر روي زندگي مردم تأثير گذارد.

قائم‌مقام وزير نيرو با بيان اين که هيچ‌وقت نبايد فکر کنيم که از بحران خارج شده‌ايم، گفت: آرامش فکري براي مديران آب و برق کمتر اتفاق مي‌افتد و سبب مي‌شود سامانه کمتر آسيب ببينند.

محمودي در اين مراسم ياد جان باختگان حادثه منا، فروزان، معاون شرکت آب منطقه‌اي مازندران و حميدرضا حسيني، خبرنگار شبکه خبر را که عمر خود صرف خدمت‌رساني به ميهن اسلامي و صنعت آب و برق کردند، گرامي داشت. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر