۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۷۶۳۰
سردار جلالی در بازدید از پشت صحنه سریال "شیوع":
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور از پشت صحنه ی سریال "شیوع"با موضوع پدافند غیرعامل ، بازدید کرد.
سردار جلالی از پشت صحنه های سریال " شیوع " با موضوع پدافند غیرعامل ، بازدید کرد و طی سخنرانی کوتاهی عنوان کرد: یکی از موضوعات مهم در این دوره، تهدیدات زیستی ( بیولوژیکی ) است که بشر را به طور کلی تهدید میکند. گسترده ترین نوع تهدیدات زیستی متشکل از تهدیدات انسانی، دامی، غذایی، گیاهی، آبی و محیط زیست است.

هدف سریال

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در ادامه عنوان کرد: در حوزه زیستی، سه دسته تهدید اصلی وجود دارد؛ دسته اول به صورت طبیعی است، میکروب ها بدون هیچگونه دخالتی یک تهدید محسوب میشوند. دسته دوم تحت عنوان بیوتروریسم ، توسط تروریست ها و با هدف تخریب ایجاد میشود. دسته آخر تهدید توسط کشورها و با آگاهی کامل در این شش حوزه صورت میگیرد.

هدف سریال

سردار جلالی با تاکید بر اهمیت تهدیدات زیستی گفت: در پنج سال آینده یکی از مهمترین تهدیدات جهان محسوب میشود. زیرا با تعویض ساختاری ویروس، آن را به یک نوع سلاح تبدیل میکنند و به صورت هدفمند در اختیار افراد قرار گیرد. مقابله با این گونه تهدیدات بسیار حساس و نیازمند دانش فراوان است، از این رو این حوزه بسیار مهم تلقی میشود.

هدف سریال

وی در ادامه گفت: بعضی از تهدیدات حوزه زیستی در بخش انسانی، با حوزه اقتصاد مرتبط میشود، به عنوان مثال: بیماری های ابولا، کرونا و ... بخش زیادی از شرکت های تولید کننده واکسن، توزیع این گونه بیماری را در اولویت کار خود قرار میدهند و پس از شیوع بیماری با فروش واکسن، به اهداف اقتصادی خود دست پیدا میکنند.

رئیس سازمان پدافند درباره فعالیت حوزه زیستی عنوان کرد: وظیفه پدافند غیر عامل در حوزه زیستی، شناخت تهدیدات و سازماندهی آزمایشگاه های مجهز است و تلاش میکند حوزه سلامت مردم و محیط زیست را پایش کند.

هدف سریال

سردار جلالی در خصوص اهداف ساخت این سریال بیان کرد: هدف از ساخت این سریال بررسی بخشی از تهدیدات این حوزه است ؛ آشنایی و فرهنگسازی با پدافند غیرعامل زیستی در بین مردم نیز دیگر هدف این سریال بود که باعث دانش میگردد و در هنگام وقوع رخدادی ، با همکاری مردم به بهترین شکل با تهدید برخورد کنیم.

هدف سریال

در نهایت سردار جلالی از تلاش گروه کارگردانی و بازیگری تشکر و قدردانی کرد و به تماشای فیلم برداری سکانس هایی از این سریال نشست.

پس از آن رئیس سازمان پدافند غیرعامل به همراه عوامل و کارگردان سریال به بازدید از منطقه ی فیلمبرداری پرداخت و از کمبود های پروژه مطلع گردید.

هدف سریال

سریال " شیوع" با سفارش سازمان پدافند غیرعامل به کارگردانی محمود معظمی، از نیمه شهریور کار خود را آغاز کرد. در این مجوعه سیزده قسمتی که به مناسبت هفته پدافند غیر عامل از شبکه یک سیما پخش خواهد شد، بازیگرانی چون عبدالرضا اکبری، جعفر دهقان، لاله اسکندری،شهرام عبدلی،محسن افشانی،کمند امیرسلیمانی و ... ایفای نقش میکنند.

هدف سریال

در خلاصه داستان این سریال که فیلمنامه آن توسط مهدی میراحمدی نوشته شده، آمده‌ است: حمله بیولوژیکی طراحی شده توسط آمریکا از مسیر یکی از کشورهای همسایه کشور ایران را تهدید می کند. این مسأله با هوشیاری یک پزشک جوان آشکار می شود و باعث می‌شود که سازمان پدافند غیرعامل کشور ضمن ورود به ماجرا ابتکار عمل را به دست بگیرد و...

هدف سریال


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر