۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۱۷۶۱۸
خبر شهادت سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در حومه استان حلب در سوریه بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های غربی و عربی داشت.
سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس، سال‌های گذشته نقش تعیین کننده‌ای در حفظ و حراست حرم حضرت زینب (س) و کمک و تقویت جبهه مقاومت اسلامی در جنگ تروریستی سوریه داشت، عصر پنج شنبه در حومه استان حلب در سوریه به شهادت رسید.

خبر شهادت این سردار مقاومت و مدافع حرم حضرت زینب (س) در سوریه در مبارزه با گروه‌های تروریستی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عربی و غربی داشت که مشروح آن از نظرتان می گذرد:

** شبکه خبری المیادین: این شبکه لبنانی با اعلام خبر شهادت سردار همدانی گزارش داد: سردار همدانی نقش سرنوشت سازی در حمایت از مرقد حضرت زینب (س) و حمایت از مقاومت اسلامی در سوریه در مبارزه با داعش ایفا کرد.
 

** شبکه خبری العربیه: این شبکه خبری سعودی نیز با اشاره به شهادت سردار همدانی نوشت: حسین همدانی از فرماندهان عالیرتبه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در شهر حلب سوریه شهید شد.

این شبکه همچنین در صفحه عربی خود به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس نوشت: «سردار همدانی یکی از مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه بود که گروه‌هایی به نام "کشاب" را که ویژه نوجوانان سنی، علوی، مسیحی و اسماعیلیه است، تشکیل داد.»

** روزنامه الیوم السابع: این روزنامه مصری نیز با اشاره به خبر شهادت سردار همدانی نوشت: سپاه ایران خبر شهادت سردار همدانی به دست گروهک تروریستی داعش در شمال غرب سوریه را تایید کرد.

** الوئام: این روزنامه الکترونیکی سعودی با اشاره به شهادت سردار همدانی گزارش داد: سپاه ایران خبر شهادت سردار همدانی در جبهه‌های حلب را تایید کرده است. این سردار ایرانی در شمال غرب سوریه حضور داشت.

** القدس العربی: این روزنامه چاپ لندن به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: سردار همدانی در واپسین ساعات روز چهارشنبه در جبهه‌های حلب حین ارائه مشاوره نظامی برای مبارزه با داعش به شهادت رسید.

** خبرگزاری فرانسه: این خبرگزاری بااشاره به شهادت سردار همدانی نوشت که بر پایه اطلاعیه روابط عمومی سپاه پاسداران، حسین همدانی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران بوده و طی سال های اخیر نقش عمده‌ای در جنگ سوریه داشته است.

** شبکه خبری سی ان ان: این شبکه اعلام کرد که حسین همدانی یکی از فرماندهان سپاه، توسط داعش در سوریه به شهادت رسیده است. این خبرگزاری سردار همدانی را با عنوان مشاور ارتش سوریه معرفی کرده است.

** روزنامه هاآراتص: این روزنامه یک روزنامه صهیونیستی است ضمن انعکاس ویژه خبر شهادت سردار همدانی با صراحت از متحدان رژیم صهیونیستی یعنی داعش برای این اقدام قدردانی کرد.

** اسرائیل تایمز: این پایگاه خبری نیز نوشت: سپاه پاسداران روز جمعه طی بیانیه‌ای در خصوص شهادت  سردار همدانی، وی را از «مستشاران ارشد سپاه» اعلام کرد که «در طول سال‌های گذشته نقش تعیین کننده‌ای در حفظ و حراست حرم حضرت زینب و کمک و تقویت جبهه مقاومت اسلامی در جنگ تروریستی سوریه داشت.»

** شبکه خبری بی بی سی: این شبکه نیز گزارشی مفصل از سوابق سردار همدانی در سپاه و مقابله با فتنه‌گران در انتخابات گذشته منتشر کرد و نوشت: حسین همدانی از بنیانگذاران سپاه در منطقه غرب ایران به ویژه استان‌های همدان و کردستان بود که در جریان ناآرامی های کردستان در سال اول پس از انقلاب، حضوری موثر داشت. او همچنین از فرماندهان سپاه در جنگ هشت ساله ایران و عراق بود و کتابی هم با عنوان "تکلیف است برادر!" نوشته که خاطرات او از این جنگ است.

همچنین این شبکه در گزارشی دیگر به شهادت سردار همدانی و تعدادی از فرماندهان مستشاری ایران در سوریه پرداخت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر