۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۱۷۳۳۴
دومین جلسه شورای پدافندغیرعامل در سال جاری با حضور اعضاء و به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و جانشین رئیس شورای پدافندغیرعامل استان رأس ساعت 8 صبح روز دوشنبه مورخ 6/7/94 در سالن شماره 2 استانداری مازندران برگزار شد.

دومین جلسه شورای پدافندغیرعامل در سال جاری با حضور اعضاء و به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و جانشین رئیس شورای پدافندغیرعامل استان رأس ساعت 8 صبح روز دوشنبه مورخ 6/7/94 در سالن شماره 2 استانداری مازندران برگزار شد.

یونسی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و جانشین رئیس شورای پدافند غیرعامل استان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یادآوری مجاهدتهای دلاورمردان که مردانه ایستادند تا کشور و ارزش های ما حفظ شود، قربانی شدن حجاج در روز عید قربان را ناشی از سوء تدبیر و جهل آل سعود دانست و ابراز تاسف کرد وي از جان باختن 11حاجی و 35 نفر مفقودی خبر داد و گفت از 24 کاروان ما 3 کاروان دچار حادثه شدند که شرایط سختی برای حجاج ما پدید آمده است.

یونسی با توجه به حمله آل سعود در ماه حرام به مردم بی دفاع یمن، وهابیت را مظهر بی بدیل نفرت دانست و خاطر نشان کرد که آل سعود چهره اسلام ناب محمدی (ص) را مخدوش کرد. وی از جهش اقدامات پدافندغیرعامل در دوره جدید خبر داد و گفت ما باید این علم هم مکانی و هم زمانی و پیشگیری در همه حوزه ها و کاهش خسارات را با برنامه ریزی انجام دهیم.

ایشان گفت ما در راستای دانایی رسیدن این مهم باید اقدامات بیشتری انجام دهیم و در حوزه پدافندغیرعامل باید با تدبیر عمل کنیم وی بر شناسایی حوزه آسیب پذیری دستگاه ها و تدوین راهکارها توسط کارگروه ها و دستگاه های اجرایی (کتاب آسیب ها و راهکارها) تاکید کرد تا پس از نهایی شدن در جلسات تخصصی به فرمانداران ابلاغ خواهد شد.

جانشين رئيس شوراي پدافندغيرعامل استان بيان كرد با توجه به اينكه 4 الي 10 آبانماه هفته پدافندغيرعامل نامگذاري شده است تمامي دستگاه هاي اجرايي و فرمانداران برابر دستورالعمل مربوطه نسبت به انجام برنامه هاي ارائه شده توسط كارگروه هاي تخصصي استاني و كميته هاي شهرستاني اهتمام ويژه معمول دارند.

نبوی مدیرکل و دبیر شورای پدافند غیرعامل استان مازندران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران و تسلیت حادثه منا، به برگزاری جلسات شورا هر سه ماه یکبار به استناد جلسه مورخ 19/2/94 تاکید کرد.

وی اقدامات برخی کمیته های شهرستانی را بسیار مطلوب دانست و از رشد 70 درصدی اقدامات، برخی از کارگروه های تخصصی خبر داد و گفت یکی از اقدامات شاخص حوزه پدافند غیرعامل برگزاری نشست ها و اقدامات قرارگاه پدافند زیستی استان می باشد که در سطح کشور حسب اعلام معاون قرارگاه زیستی کشور بسيار مطلوب بوده است.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان از صدور مجوز بند الف ماده 215 برای 20 طرح ملی و ملی استانی شده در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت 7 طرح در دست مطالعه می باشد که این طرح ها در راستای رعایت الزامات و ضوابط پدافند غیرعامل در فازهای صفر، یک و دو به مطالعه می پردازد.

نبوی از کارگروه جهاد کشاورزی جهت برگزاری رزمايش پدافند زیستی مقابله با بلاست برنج که دیروز برگزار شد تقدیر و تشکر کرد. وی از بازنگری دستور العمل اجرایی پدافند غیرعامل استانها در نشست سازمان پدافندغیرعامل کشور خبر داد  و گفت بعد از نهایی شدن این دستور العمل ابلاغ خواهد شد.

مديركل پدافندغيرعامل استان از اجراي بيش از 250 برنامه محوري در هفته پدافندغيرعامل (4 الي 10 آبانماه) در سطح استان مازندران خبر داد.

فلاح معاون سازمان جهاد کشاورزی و جانشین رئیس کارگروه جهاد کشاورزی با تاکید بر تولید محصول سالم کشاورزی در استان در راستای سلامت و امنیت غذایی با توجه به مزیت نسبی استان در حوزه کشاورزی، هماهنگی بین بخشی را یکی از ضرورت های تحقق اهداف عالیه پدافندغیرعامل دانست و خاطر نشان کرد این اقدامات می تواند اثر مطلوبی در پایداری و سلامت مردم ایفا نماید.

وی مبارزه با حمله ملخ ها به مزارع بالادست، مبارزه و کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد طیور بومی از اقدامات گسترده کارگروه جهاد کشاورزی دانست که در این راستا اقدامات خوبی انجام شد.

در ادامه دکتر پنبه چی معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران و جانشین رئیس کارگروه بهداشت، سلامت و بیولوژیک پدافندغیرعامل استان ضمن ابراز نگرانی از فاجعه منا كه منجر به كشته شدن تعدادي از زائرين  شده است بيان داشته است با توجه به بازگشت حجاج از فردا در فرودگاه دشت ناز ساری، جهت پيشگيري از بيماري هاي ويروسي جلسه اضطراری پدافندغیرعامل در سطح دانشگاه برگزار و آمادگی لازم برای پايش و مقابله در سطح استان وجود دارد وي نيز بر جدي گرفتن شيوع بيماري ويروسي و عدم روبوسي با حجاج و رعايت مسائل بهداشتي تاكيد نمودند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر