۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۲
کد خبر: ۱۷۱۷۳
دبیر اجرایی نخستین کنگره بین المللی بیمارستان رضوی مشهد، از راه اندازی بزرگترین «بیو بانک عصبی» جهان در بیمارستان رضوی خبر داد.
پروفسور «علی گرجی» با بیان اینکه این بیوبانک در تعداد محدودی از کشورهای جهان موجود است، گفت: این مرکز جزو مجهزترین و بزرگترین بیوبانک‌های جهان در زمینه مغز و اعصاب است که بیش از هزار نمونه زیستی را در خود جای خواهد داد.

وی اظهار کرد: این بیو بانک نوعی مخزن برای بافت‌های زنده مغز افراد مبتلا به بیماری‌های عصبی است که از آن علاوه بر انجام تحقیقات بالینی برای کشت و تکثیر نیز استفاده می‌شود.

گرجی با اشاره به همکاری موثر بیمارستان رضوی و «مرکز علوم و اعصاب مرکز شفا بیمارستان خاتم الانبیاء تهران» در ایجاد این بیوبانک تصریح کرد: این اقدام با هدف ایجاد ارتباط و تبادل نمونه‌های سلولی موجود با «بیو بانک مونستر آلمان» انجام می‌گیردکه نتیجه آن بهبود کیفیت تحقیقات و کمک به افراد مبتلا به بیماری‌های عصبی است.

این متخصص مغز و اعصاب بیان کرد: در حال حاضر، بیوبانک علوم و اعصاب بیمارستان رضوی فقط شامل مخزنی از نمونه‌های قابل مطالعه برای بیماری‌های صرع و تومور است و با برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته قصد داریم در آینده نزدیک، بیوبانک ام.اس را نیز راه اندازی نماییم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر