۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱
کد خبر: ۱۷۱۲۸
باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنا یک سری از نشست‌های استماع را در خصوص نقش و راهبرد آمریکا در خاورمیانه آغاز کرده است که تبعات توافق هسته‌ای با ایران را ارزیابی خواهد کرد.
یک خبرگزاری آمریکایی در مطلبی با اشاره به ناکامی جمهوری‌خواهان در رد برجام نوشت که اکنون کنگره به‌دنبال تصویب قانونی است که تحریم‌ها علیه ایران را بازگرداند.

به گزارش  آسوشیتدپرس، باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنا یک سری از نشست‌های استماع را در خصوص نقش و راهبرد آمریکا در خاورمیانه آغاز کرده است که تبعات توافق هسته‌ای با ایران را ارزیابی خواهد کرد.

کورکر که از مخالفان توافق هسته‌ای ایران است، در این باره گفت: این یک مسئله اساسی است، این بخشی پیچیده از قانون خواهد بود.جمهوری‌خواهان نتوانستند قطعنامه رد برجام را به تصویب برسانند که علت اصلی آن مخالفت نمایندگان دموکرات بوده است.

روز پنج‌شنبه، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: اوباما ۱۸ اکتبر اعلام نام معاف‌شدگان از تحریم‌ها را اعلام خواهد کرد، بنابراین واشنگتن آماده است تا اگر ایران به تعهدات خود برای محدود کردن برنامه هسته‌ای عمل کند، تحریم‌ها را کاهش دهد.

اگر آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به تعهداتش را تأیید کند، آن‌گاه تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا، سازمان ملل و اروپا علیه بخش انرژی، مالی، کشتیرانی، خودروسازی و سایر بخش‌ها لغو خواهد شد.

مارک دوبویتز کارشناس تحریم‌ها و از مخالفان تحریم در بنیاد دفاع از دموکراسی در این باره گفت: روز موسوم به "روز اجرا" طی ۶ تا ۱۲ ماه آینده فرانخواهد رسید.

ایده‌ای که در کنگره مورد مذاکره قرار گرفته است، درخواست برای نظارت بر پایبندی ایران به تعهدات هسته‌ای است. ایده دیگر تصویب قانونی است که تحریم‌ها علیه ایران را بار دیگر اعمال کند. قانون تحریم‌ها در سال ۱۹۹۶ میلادی تصویب شد تا بر شرکت‌های خارجی که در بخش نفت و گاز ایران سرمایه گذاری می کنند، فشار وارد کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر