۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۱۷۰۷۰
رژیم صهیونیستی، آمریکا و چند کشور دیگر در تلاش هستند تا با جلوگیری از بحث در مورد توان هسته ای تل آویو در کنفرانس سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی، به این رژیم در زمینه هسته ای مصونیت دهند.
یک نشریه صهیونیستی با افشای این خبر گزارش داد: مصر و دیگر کشورهای عربی قطعنامه ای در مورد توان هسته ای رژیم صهیونیستی را ارایه داده اند و حال آنکه واشنگتن، تل آویو و برخی از دیگر پایتخت های طرفدار رژیم صهیونیستی در پشت پرده کنفرانس سالانه آژانس که در وین در حال برگزاری است، می کوشند جلوی بحث در مورد این قطعنامه را بگیرند.

در این قطعنامه از آژانس خواسته شده است که از رژیم صهیونیستی بخواهد درهای راکتور هسته ای «دیمونا» در فلسطین اشغالی را به روی بازرسان این نهاد بگشاید.

گزارش ها حاکی است که رژیم صهیونیستی در این راکتور، ماده قابل شکافت برای سلاح هسته ای تولید کرده است.

این قطعنامه امسال نیز همچون سال های گذشته برای قرار گرفتن در دستور جلسه کنفرانس آژانس ارایه شده است. 

حدود سه هفته پیش، «یوسی کوهن» مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی و «اسحاق مولشو» نماینده ویژه نخست وزیر این رژیم به قاهره رفتند تا با وزیر خارجه مصر و دیگر مقام های این کشور دیدار و گفت و گو کنند.

مقام های مزبور با توجه به اوضاع جاری خاورمیانه و روابط راهبردی و دفاعی رژیم صهیونیستی و مصر در ارتباط با مقابله با تروریست ها در سینا، کوشیدند مقام های مصری را به تغییر رویکردشان در مورد مساله هسته ای متقاعد کنند.

هیات اسراییلی در جریان سفر خود پیشنهاد کردند که مصر و کشورهای عضو اتحادیه عرب این قطعنامه را ارایه دهند، اما بحثی در مورد آن در کنفرانس سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام نشود. 

هنوز مشخص نیست که آیا صهیونیست ها می توانند اعراب را به چنین اقدامی متقاعد کنند. قرار است تصمیم گیری در مورد این مساله فردا (پنجشنبه) انجام شود.

پنجاه و نهمین کنفرانس آژانس بین المللی انرژی اتمی با حضور 164 عضو این نهاد روز دوشنبه در وین آغاز شد. این کنفرانس 5 روز برپاست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر