۰۹ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۱۶۹۲
محمدمهدی طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه شهید بهشتی پس از ترور شهید شهریاری در لیست تحریم‌ها قرار گرفت، گفت: غرب برای نظام علم و فناوری ایران دادگاه تشکیل داده و در این دادگاه چند دانشمند را محکوم به حذف کرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از فارس، محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه شهید بهشتی در دومین سالروز شهادت مجید شهریاری و یادواره 118 شهید دانشگاه شهیدبهشتی که صبح امروز (چهارشنبه) در مسجدالزهرا این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به شهادت شهریاری و جانباز شدن فریدون عباسی مقابل درب دانشگاه شهید بهشتی گفت: شهید شهریاری در یک سال قبل از شهادتش نیز مورد سوء قصد قرار گرفته بود.

وی با اشاره به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه دانشگاه شهید بهشتی، درست چند ماه پس از شهادت شهریاری، افزود: پس از این انتشارات علمی که داعیه جریان علمی اطلاعات را داشت، این دانشگاه را نه تنها در علوم هسته‌ای و فیزیک بلکه در همه رشته‌ها از دستیابی به منابع علمی تحریم کردند.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به گزارش آمانو که در آن نام دو دانشمند دانشگاه شهید بهشتی ذکر شده بود، گفت: نام این دانشمندان بی‌ربط در این گزارش آمده بود و این اقدام شکی را باقی نگذاشت که شهادت دانشمندان با هدایت غرب صورت گرفته است.

وی ادامه داد: چه شد آنانی که داعیه جامعه دانش بنیان و حقوق بشر را داشتند اینگونه رفتار کردند و به 400 سال قبل در زمان گالیله بازگشتند و علم و عالم را در دادگاه غیابی محاکمه کردند.

طهرانچی با تأکید بر اینکه غرب برای نظام علم و فناوری ایران دادگاه تشکیل داد، تصریح کرد: در این دادگاه چند دانشمند را محکوم به حذف کردند. جلسه دادگاه برگزار می‌کنند و بدون محاکمه دانشگاهی را تحریم می‌کنند.

به گفته وی این تناقض بزرگ باید در پی رخ دادن مطلب بزرگی در کشور بوده باشد که غرب را ناچار کرد نقاب از چهره خود برداشته و درونش را نشان دهد.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به حضور امثال شهید شهریاری در کشور که باورشان عبادت بودن علم است، گفت: امام خمینی (ره) نهالی را در دنیا کاشتند که جوانانی نظیر علی‌محمدی و شهریاری حاصل آن هستند.

وی با تأکید بر اینکه امثال این شهدا کم نیستند، گفت: نظام علمی کشور بعد از استقلال سیاسی، استقلال علمی را به رخ دنیا می‌کشد. ما هر آنچه را که بخواهیم پژوهش می‌کنیم و از دیگران در این باره اجازه نخواهیم گرفت.

طهرانچی ادامه داد: این سلطه علمی که تحت عنوان نظام ارزیابی و ISI به راه انداخته‌اند برای این بود که یکپارچگی علمی را به دست بگیرند چرا که می‌دانستند «العلم السلطان».

وی با اشاره به تحریفات عاشورا در کلام استاد مطهری گفت: شهید مطهری برای عاشورا یک صفحه سفید و یک صفحه سیاه تعریف کرده بود. صفحه سفید ما به دست رزمندگان دیروز و رزمندگان علمی امروز رقم خورد و همین نیز بر دشمن گران آمد و دست به حذف فیزیکی بردند.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به این که غرب حق علم را برای همه قائل نیست، تصریح کرد: آنها به خودشان اجازه می‌دهند که با دلایل واهی حق دانستن را از ما سلب کنند. پرسش این است که شهید شهریاری به کدامین گناه کشته شد. آیا تربیت دانشجو و عالم بودن جرم است؟ آیا در کوتاه مدت استاد تمام شدن جرم است؟‌ آیا اگر کسی در جوانی دانشجوی دکترا تربیت کرد، جرم است؟

طهرانچی با بیان اینکه باید سفیدی و سیاهی را به درستی شناخت، افزود: ما باید به کسانی که با سودای سعادت به غرب نگاه می‌کنند، این چهره وقیحانه را نشان دهیم.

وی افزود: سفیدی شهادت شهریاری نشان داد که دشمن توانایی دیدن علم شما را ندارد. شهریاری بقای حرکت استقلال علمی کشور را تضمین کرد.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با تأکید بر اینکه مفتخریم که اولین دانشگاهی هستیم که دشمنان ما را تحریم کردند، گفت: حرکت استقلال گونه قیمت دارد که باید بهترین‌ها را فدای آن کرد.

وی در پایان گفت: شهادت می‌دهم که در جمع اساتید این دانشگاه شهید شهریاری بهترین بود و ما افتخار داریم که بهترینمان را فدا کردیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر