۱۰ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۱۶۹۰
یکی از مراجع تقلید با اشاره به اقدامات گسترده وهابیون در جهت تبلیغات منفی بر روی زائران ایرانی گفت: لازم است سازمان حج و زیارت برای مقابله با این اقدام خود را برای پاسخگویی و رفع شبهات آماده کند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از مهر، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی قبل از ظهر چهارشنبه در دیدار حجت الاسلام سید احمد موسوی رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان حج و زیارت که موجب رفاه حال حجاج و زائران حج تمتع امسال شد، بیان داشت: براساس پیگیری‌هایی که از رسانه‌ها داشتم امسال حجاج از لحاظ رفاه و عدم تعلل وضعیت خوبی داشتند و این توفیقی از جانب پروردگار است.

وی در رابطه با این موضوع که گفته می شود حج چه ارتباطی با برائت دارد و مردم باید اعمال دینی خود را انجام دهند و کاری به این موضوعات نداشته باشند، اظهار داشت: این موضوع یکی از تهدیدهایی است که سابقه تاریخی دارد.

استاد حوزه علمیه قم به روند تاریخی این جریان اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از پیامبر(ص) در نظام دینی تغییراتی بوجود آمد که هدف آن جدا کردن دین از سیاست بود و به دنبال آن اهل بیت(ع) کنار زده شدند و خلافت از سلطنت جدا شد.

وی گفت: برخی فکر می‌کنند متدین بودن فقط انجام نماز و روزه و امور فردی است، غافل از اینکه دین برای کل امور زندگی انسان برنامه دارد.

آیت الله نوری همدانی خطاب به مسئولان سازمان حج و زیارت گفت: یک وظیفه مهم شما این است که باید دین اصلی و عاشورایی را برای مردم بیان کنید.

جزوه هایی برای معرفی کامل عاشورا تهیه شود

وی در ادامه خواستار تهیه جزواتی جهت معرفی کامل ابعاد قیام امام حسین(ع) شد و افزود: در این جزوات جریان علل بوجود آمدن عاشورا و ریشه‌های آن و همچنین پیام‌ها و درس‌های فراوانی که از این واقعه گرفته می‌شود، گنجانده شود.

این مرجع تقلید شیعیان بیان داشت: عاشورا در متن و تمام جهات زندگی ما قرار و نقش انکارناپذیری دارد.

آیت الله نوری همدانی در پایان گفت: وهابی‌ها کتاب‌هایی را که برخی از آنها به زبان فارسی نوشته شده و دچار تناقضات فراوانی است تهیه کردند و در جهت تبلیغات منفی میان زائران ایرانی توزیع می‌کنند که لازم است سازمان حج و زیارت در مقابله با این اقدام خود را برای پاسخگویی به شبهات آماده کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر