۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۱۶۸۱۸
مدیر جهادکشاورزی شهرستان قائم‌شهر گفت: آفت بالشتک شایع ترین آفات مرکبات شمال کشور علاوه بر تغذیه از شیره درخت، ایجاد ضعف عمومی در درخت می کند و تولید عسلک سبب رشد قارچ فوماگو و تولید فوماژین می‌شود.
فرزین فرهادی درباره آفت بالشتک مرکبات گفت: بالشتک مرکبات یکی از شایع‌ترین آفات مرکبات شمال کشور در سال‌های اخیر است که علاوه بر تغذیه از شیره درخت، ایجاد ضعف عمومی در درخت می‌کند و تولید عسلک سبب رشد قارچ فوماگو و تولید فوماژین می‌شود.

وی با بیان اینکه تجمع فوماژین سبب کاهش فتوسنتز می‌شود، افزود: مشاهده این آفت موجب کاهش بازار پسندی و افت کمی و کیفی محصول می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر به باغداران توصیه کرد از فرصت باقیمانده با استفاده از تعیین زمان کارشناسی در شرایط رشدی باغات برای کنترل این آفت استفاده کنند.

فرهادی یادآور شد: مبارزه شیمیایی در مازندران طبق برنامه اعلام شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان از بیستم شهریورماه به مدت دو هفته ادامه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمایت‌های وی‍‍‍‍‍‍ژه دولت از بخش کشاورزی و توسعه کشت زیتون گفت: آبیاری به موقع، مبارزه با علف‌های هرز، دفع آفات و بیماری‌ها و هرس و تغذیه در 5 هکتار از باغات زیتون شهرستان قائم‌شهر انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر ادامه داد: رقم‌های موجود در نهالستان‌های این شهرستان روغنی، سویلانا، زرد روغنی، میشن، کرونایکی، بلیدی ماری، کنسروالیا و مانزانیلا است.

فرهادی هدف از نظارت کارشناسان این مدیریت با همکاری کارشناسان روستاهای پهنه‌ بندی شده را کاهش هزینه و اقتصادی کردن تولید و حمایت از بهره‌برداران و رسیدن به اشتغال پایدار عنوان کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر