۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۱۶۷۸۳
ریس مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم :
ریس مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ما باید درباره عوامل شیوع ایدز در کشور یک آسیب شناسی فرهنگی داشته باشیم چرا که حجب و حیای بیش از حد باعث شده نتوانیم در پیشگیری از ایدز آموزش های لازم را به مردم بدهیم.
حمید یعقوبی روز دوشنبه افزود: باید به فکر راهی باشیم که در عین حفظ حجب و حیا، بتوان در کلاس های درس مدرسه و دانشگاه آموزش های لازم را در پیشگیری از ایدز به نسل جوان داد.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از خصوصیات اجتماعی ایرانیان کمال گرایی و میل به بی نقص بودن است تصریح کرد: ما حاضر نیستیم بپذیریم که عیب و نقصی هم داریم و همین باعث آن می شود که یک تفکر یا سیاه یا سفید داشته باشیم و فکر کنیم یا بدبد هستیم یا خوب خوب.

این استاد دانشگاه با اظهار اینکه همین تفکر کمال گرایانه باعث می شود که همه نقایص را خود انکار کنیم ادامه داد: ظاهرا انکار ایدز هم از این زاویه برمی خیزد چرا که ایدز را نقص بزرگی دانسته از این رو خود را از آن مبری می کنیم. این طرز فکر هم در میان مردم و هم در بین مسولین وجود دارد و منجر به انکار عیوب و عدم پذیرش نقص ها می شود.

یعقوبی اضافه کرد: به قول دکتر گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، باید در بحث پیشگیری و مقابله با ایدز بی پروا صحبت کرد. خوب است بدانیم که طبق آمار در سال 92 بین 36 تا 37 درصد انتقال اچ آی وی در کشور از راه تماس جنسی بوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که شبکه های ماهواره ای تا چه حد در شیوع رفتارهای جنسی پرخطر موثرند گفت: قطعا تاثیر این شبکه ها و همین طور اینترنت زیاد است. اگر ما در رادیو و تلویزیون خود به جای نشان دادن دعوا و طلاق و غم و مرگ و ...به جنبه های مثبت زندگی پرداخته و فیلم ها و سریال های جذاب و شاد بسازیم دیگر مردم پای سریال های ضد اخلاقی این شبکه ها نمی نشینند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر