۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۱۶۷
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: شهرک‌ها و مناطق صنعتی این استان به تجهیزات و روش‌های پدافند غیرعامل مجهز شده است.

به گزارش پایداری ملی، رضا گنجی بعد از ظهر امروز در کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل در شهرک صنعتی شهرکرد اظهار داشت: پدافند در مفهوم کلی، دفع، خنثی کردن و یا کاهش تاثیر اقدامات آفندی دشمن و تهدیدات طبیعی و ممانعت از به وجود آمدن خسارت به امکانات و تاسیسات زیربنایی است.

وی با تفکیک پدافند غیرعامل از پدافند عامل، گفت: پدافند عامل عبارت است از رویارویی و مقابله با دشمن و به کارگیری جنگ‌افزارهای مناسب و موجود به منظور دفع حمله و خنثی کردن اقدامات آفندی این در حالی است که در پدافند غیرعامل مستلزم به کارگیری جنگ‌افزار نیستیم.

گنجی ادامه داد: بر همین اساس با اجرای پدافند غیرعامل می‌توان از وارد شدن خسارت مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی، حساس و مهم نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرد و یا میزان خسارات آن را به حداقل رساند.

وی با اشاره به اصول و روش‌های پدافند غیرعامل، تصریح کرد: اختفا، استتار، پوشش و ایجاد مانع و سازه‌های امن از جمله این اصول است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: با پیش‌بینی و رعایت موارد لازم در رابطه با ساخت‌وسازها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در اجرای سیاست‌ها و روش‌های پدافند غیرعامل تلاش ویژه‌ای شده است.

گنجی ادامه داد: رعایت حریم پنج متری ساختمان‌ها از اطراف محدوده زمین که امکان عبور ماشین آتش‌نشانی در اطراف آن وجود داشته باشد و ایجاد سایبان در واحدهایی که از گازهایی مانند اکسیژن و استیلن استفاده می‌کنند از جمله این اقدامات است.

وی افزود: ایجاد موانع و حصار اطراف اتاقک چاه و تاسیسات جهت جلوگیری از تعرض افراد، رعایت اصول و موارد ایمنی، ایجاد تجهیزات لازم، ایجاد ایستگاه‌های آتش‌نشانی، و اتاق عملیات از دیگر این اقدامات است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود با انجام اقدامات لازم در شهرک‌ها و مناطق صنعتی استان از ایجاد خطرات احتمالی و دفع تهدیدات نقش مهم و موثری را ایفا کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر