۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۱۶۶۶۱
نیروی دریایی آمریکا جدیدترین سامانه ماهواره‌ای مخابراتی را برای دسترسی ویژه نیروهای تاکتیکی , زیر دریایی ها و همچنین متحدینش به فضا پرتاب کرد.
نیروی دریایی آمریکا چهارشنبه چهارمین سامانه پیشرفته ماهواره‌ای، مخابراتی خود موسوم به (MUOS) را از ایستگاه فضایی کیپ کارناوال به فضا پرتاب کرد.

 به نوشته وبگاه «نیروی دریایی آمریکا» این سامانه ماهواره‌ای همانند شبکه تلفن همراه در فضا عمل می‌کند و قابلیت ارتباط ایمن و سریع  را برای نیروی های آمریکا و متحدانش فراهم می‌آورد.


«جو کان» افسر عالی رتبه نیروی دریایی آمریکا در این زمینه گفت:«سه نکته بسیار مهم برای برنامه سامانه MUOS وجود دارد. یکی عملیاتی بودن آن، دوم پشتیبانی‌های روزانه از نیروهای عملیات ویژه تاکتیکی  و  سوم اینکه این سامانه قابلیت‌های ما را دربکارگیری سامانه عامل افزایش داده است.»

این مقام ارشد نظامی آمریکا در ادامه بر استفاده تمامی نیروهای آمریکا به ویژه زیردریایی‌ها از سامانه MUOS تاکید کرد.


نصب تجهیزات سامانه MUOS

وبگاه رسمی نیروی دریایی آمریکا با اشاره به مشخصات این سامانه بسیار پیشرفته ماهواره‌ای نوشت: سامانه MUOS ارتباط ماهواره‌ای را در طیف پهنای باند باریک ایجاد می‌کند. پیشتر دو ماهواره مجهز به این سامانه در سال‌های 2012 و 2013 به فضا پرتاب شده بودند.


تاسیسات زمینی مخابراتی نیروی دریایی آمریکا در استرالیا ویژه سامانه MUOS

این سامانه جایگزین سامانه باند «یو اچ اف» شده است و آمریکا و متحدینش را (تحت شرایط خاصی) قادر به استفاده از سامانه ارتباط ماهواره‌ای (SATCOM) می‌کند. این سامانه باعث دسترسی نیروهای نظامی به صدا، اطلاعات، تصویر و ترکیبی از صدا و تصویر می‌شود. این سامانه دارای چهار تاسیسات زمینی است که در استرالیا بنا شده‌اند.

MUOS بر اساس ارزیابی‌های انجام شده برای خطوط کشتیرانی آبراه شمالی، غربی و شمالی ، شرقی واقع در قطب شمال نیز کارایی دارد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر