۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۱۶۵۵۳
سامی ترجمان فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی گفت که تونل های نیروی مقاومت فلسطین در نوار مرزی غزه، بزرگترین تهدید علیه ارتش این رژیم است.
 شبکه ده تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از ترجمان افزود: ارتش برنامه نظامی گسترده ای ترتیب داده است که از طریق آن ماهیت نبرد آینده در غزه مشخص خواهد شد و عنوان این جنگ آینده، «نبرد تونل ها» خواهد بود. 

به گفته این مقام نظامی رژیم صهیونیستی، ارتش این رژیم تلاش خواهد کرد برای از بین بردن توان موشکی جنبش حماس، این تونل ها را از بین ببرد تا مانع از وقوع حملات علیه اهداف صهیونیستی شود.

وی با اشاره به زنده بودن محمد ضیف فرمانده گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس، گفت: ضیف همانند جنگ های گذشته، گردان های قسام را که به گفته وی متشکل از هزاران رزمنده است، فرماندهی خواهد کرد.

مقاومت فلسطین در سایه روش های رزمی و تجهیزات و ابزارهایی که معمولا در داخل نوار غزه ساخته شده، توانسته است در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی کند.

حضور نیروهای مقاومت در عرصه نبرد به آنان تجربیات فراوانی بخشیده که از جمله آنها، حفر تونل ها است.

با توجه به این موضوع که گفته می شود حماس نزدیک به 800 تونل حفر کرده است، طبق آمار منابع صهیونیستی، ارتش این رژیم در آخرین تهاجم به غزه در تابستان گذشته توانسته است تنها کمتر از 40 تونل حماس را از بین ببرد.

با وجود اینکه صهیونیست ها در جریان تهاجم های گذشته به غزه، آسیب های جدی از این تونل ها دیده اند، اما این رژیم در تهاجم نظامی اخیر به غزه، احساس خطر بیشتری از این تونل ها کرد.
به تعبیر دیگر تاکتیک تونل ها خود به یک عامل بازدارنده در مواجهه با ارتش صهیونیستی در سرزمین فلسطینی غزه، تبدیل شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر