۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۱۶۵۲
به گزارش پایداری ملی کیهان در ستون ویژه های خود نوشت:

رأي مخفيانه خاتمي همچنان استخوان لاي زخم فتنه گران

حاكميت پيش شرط هايي را كه خاتمي سال گذشته براي شركت در انتخابات مجلس مطرح كرد ناديده گرفت و حال اصلاح طلباني كه در طول اين سالها لميده بودند، به دنبال قطار انتخابات راه افتاده اند.

اين مطلب را سايت اينترنتي نداي سبز آزادي (وابسته به مزروعي پدر و پسر) منتشر كرد. خاتمي سال گذشته آزادي بازداشت شدگان فتنه و امكان حضور اصلاح طلبان در انتخابات و رفع توقيف مطبوعات را از جمله شرايط حضور در انتخابات مجلس عنوان كرده و در عمل به خط تحريم انتخابات سال گذشته پيوسته بود. اما بعد از ظهر روز انتخابات به طور مخفيانه در يكي از روستاهاي اطراف دماوند رأي داد كه با اعتراض شديد محافل فعال در فتنه مواجه شد.

«نداي سبز آزادي» با اشاره به آن ماجرا نوشت: نزديك به 10 ماه از انتخابات مجلس و واقعه معروف دماوند مي گذرد اما كماكان تحولات در جريان اصلاح طلبي تحت تأثير آن اتفاق قرار دارد. واضح است آن تصميم شخصي و انفرادي كه بعدها تلاش شد تا كوچك و ناچيز جلوه داده شود، اينجا گريبان خود سيد خندان را هم گرفته است، محمد خاتمي كه الحق و والانصاف، آن پيش شرط هاي شفاف و صريح را براي ورود به انتخابات لازم و ضروري دانسته بود، امروز مواجه شده است با درخواست براي حضور مجدد در انتخابات.

 گويي درخواست كنندگان فراموش كرده اند، كه هنوز ميرحسين موسوي و كروبي در حصر خانگي به سر مي برند و شرايط زندانيان وخيم تر گشته و احزاب و مطبوعات كماكان تعطيل اند، گويي فراموش كرده اند كه آنكه امروز صدايش مي كنند، خود گفته بود در انتخابات حاضر نخواهد شد مگر به پذيرش شروطش.

نويسنده مي افزايد: غمگنانه آن كه اشخاصي در ذيل نام اصلاح طلبي، جاي آنكه يك بار ديگر، حاكميت را به دليل تمام اشتباهات سهمگين اين سال هاي اخير مورد بازخواست قرار دهند و اجراي شروط خاتمي را مطالبه كنند، تلاش براي شركت در انتخابات را در دستور كار قرار داده اند.

آري اگر آن رأي باطله عايد صندوق دماوند نمي شد، امروز كسي تلاش براي حضور خاتمي و يا حتي هاشمي در انتخابات را تبديل به مطالبه از جريان اصلاح طلبي نمي كرد. اگر آن اتحاد بي نظير شكسته نمي شد، كماكان اصلاح طلب و اقتدارگرا، و به ويژه اقتدارگرايان، پيش شرط هاي سيد را جدي مي گرفتند و تلاشي براي تحقق آن ها مي كردند، نه اينكه بي تفاوت از تمام آن تنها فشار را بر شخص خاتمي افزوده و احساس تكليف را در او تزريق كنند.

نداي سبز در پايان نوشت: سخنان خاتمي در جشن تولد 69 سالگي اش و ديگر صحبت هاي اخير او نيز، نشان از نارضايتي وي از فراموشي آن پيش شرط ها و تداوم حصر و زندان و سركوب و سانسور دارد، اما افسوس كه قطار انتخابات رياست جمهوري راه افتاده و تمام آناني كه سه سال گذشته را در خلوتي لميده بودند را به دنبال خود فرا مي خواند. با اين حال خطاب به اين دوستان مصلحت انديش طالب فرصت بايد گفت؛ تا موسوي و كروبي در حصرند، تا زندانيان در حبس اند، تا سركوب سايه بر احزاب و مطبوعات گسترده، انتخابات تعطيل است.
 
كابوس شكست 2008 دوباره به تل آويو بازگشت

كابوس شكست در جنگ هاي 2006 و 2008 مجددا به محافل سياسي و امنيتي اسرائيل بازگشته است.
اين محافل با ياد آوري نتيجه گيري كميته تحقيق وينوگراد مي گويند اسرائيل بايد در جنگ غزه به سرعت دنبال فاز سياسي باشد. كميته وينوگراد در گزارش خود ضمن تاكيد بر اينكه اسرائيل در جنگ ها فاقد قدرت رهبري سياسي است، اضافه كرده بود كه هيئت حاكمه اسرائيل ديگر قادر به گرفتن نتيجه سياسي از جنگ نيست.

چند سال پس از انتشار بخش هايي از گزارش مذكور، رئيس سابق بخش عمليات در ارتش اسرائيل از ناكامي ارتش در حمله جديد به غزه گفته است: تسليم شدن فلسطينيان در غزه تقريبا محال است. ما بايد به سرعت وارد فاز سياسي شويم و راهي براي برون رفت از اين عمليات پيدا كنيم.

به گزارش المنار، يسرائيل زيو به تلويزيون اسرائيل گفت: «معتقدم به نقطه موازنه مشخصي رسيده ايم و اهداف نيز به شدت محدود شده است. ما در مرحله بسيار بغرنجي هستيم. تسليم شدن فلسطينيان تقريبا محال است. اقدام ارتش اسرائيل به نابودي اهداف، شايد فلسطينيان را بر آن دارد كه چيزي براي از دست دادن نداشته باشند و اين بسيار خطرناك است. بنابراين بايد به سرعت وارد فازهاي سياسي شد و راهكاري براي برون رفت از اين عمليات پيدا كرد».

تساحي هانگبي رئيس سابق كميسيون خارجه و امنيت در پارلمان رژيم صهيونيستي هم گفت: «هدف جنگ، ناچيز است و نابودي حماس هدف محسوب نمي شود. اهداف بزرگ در اين عمليات امكان ندارد كه تحقق يابد. بايد بين هدف راهبردي و تاكتيكي تفاوت قائل شد. هدف، متوقف كردن تهديدات مداوم از جنوب اسرائيل است و نابودي توانايي سازمانهاي فلسطيني نيست. چنين كاري به تصرف زمينها (اشغال نوار غزه) و كنترل طولاني مدت بر آن بستگي دارد».

يادآور مي شود در جنگ 22 روزه نيز رژيم صهيونيستي به تدريج از برخي مناطق اوليه تصرف غزه عقب نشيني كرد و مدعي شد هدف عمليات سرب مذاب، توقف شليك راكت هاي فلسطيني است. با اين حال رژيم صهيونيستي در سومين هفته جنگ در حالي مجبور به توقف حملات شد كه حملات موشكي حماس ادامه داشت.

 4 سال بعد از آن ماجرا توان موشكي حماس به قدري ارتقا يافته كه توانسته تل آويو، بيت المقدس (پارلمان رژيم صهيونيستي) و حتي هرتزيليا در عمق 80كيلومتري را مورد اصابت موشك هاي فجر 5 قرار دهد. سپر موشكي گنبد آهنين نيز مانع از اين حملات موشكي نشده است. حماس همچنين چند فروند هواپيما و ناو رژيم صهيونيستي را هدف قرار داده است.

در همين حال سخنگوي ارتش رژيم صهيونيستي در مصاحبه با يورونيوز با اين سوال مجري غافلگير شد كه «هميشه گفته مي شد اسرائيل، قوي ترين ارتش خاورميانه را دارد. پس چرا اين ارتش اين چنين آسيب پذير است و براي اولين بار در 20 سال گذشته تل آويو هدف حمله موشكي قرار گرفته و صداي آژير در آن شنيده مي شود؟». آشيقاي آدرايي با انكار جنايات اسرائيل در غزه عليه كودكان و شهروندان بي گناه، آسيب پذيري اسرائيل را با عبارت «بله حق با شماست» تأييد كرد اما مدعي شد: ما دولتي مسئول و دموكراتيك هستيم و تصميم هايمان را با توجه به واكنش هاي احتمالي جامعه جهاني اتخاذ مي كنيم اما آنها هرگاه بخواهند مي توانند افكار جنون آميز خود را عملي كنند(!)

مجري يورونيوز پرسيد«رسانه هاي اسرائيلي همواره گفته اند كه در عمليات چند روز گذشته رهبران حماس هدف قرار داده شده اند اما بيشتر قربانيان اين بمباران ها غيرنظاميان و كودكان بوده اند. نظرتان در اين باره چيست»؟ اين سخنگو پاسخ داد: بله متأسفانه اين موضوع صحت دارد(!) در اين حملات غيرنظامياني نيز كشته و زخمي شده اند و اين در جنگ معمول است اما من به شما اطمينان مي دهم كه ما تمام اقدامات لازم براي جلوگيري از كشتار غيرنظاميان را در نظر گرفته ايم.

مجري يورونيوز نظر آدرايي را درباره احتمال آغاز حمله زميني به غزه جويا شد. وي پاسخ داد: هدف ما تضعيف توان نظامي آنها است تا قادر نباشند به اسرائيل حمله كنند.ما مراكز و انبارهاي موشكي آنها را هدف قرار داده ايم اما آنها همچنان چند فروند موشك دوربرد در اختيار دارند و شليك مي كنند(!)

همزمان تحليل گران معتقدند ضربه رواني وارده به رژيم صهيونيستي بيش از خسارات مادي است. اسعد ابوشرخ تحليلگر فلسطيني به تلويزيون سوريه گفت: «رژيم صهيونيستي متحمل خسارات مالي و نظامي بسيار زيادي شده است. فرمانده منطقه موسوم به منطقه جنوبي رژيم صهيونيستي دستور داده است آنچه كه رخ مي دهد به صورت كامل سانسور شود. هواپيماها و يك فروند كشتي جنگي اسرائيلي هدف قرار گرفته اند.

 بر اثر آخرين آمارهاي موجود اسرائيل تاكنون بيش از سه ميليارد ش ك ل در حمله به نوار غزه متضرر شده علاوه بر اينكه به زيرساخت هاي صهيونيست ها، مواضع نظامي، فرودگاه هاي نظامي و سربازان تلفات سنگيني وارد شده است اما مهمتر از همه اينها ضربه سنگين رواني به رژيم صهيونيستي است زيرا موشك هاي مقاومت به تل آويو، قدس، اسدود، مجدل و مناطق ديگر رسيده است. رژيم صهيونيستي انتظارش را نداشت كه مقاومت چنين قدرتي داشته باشد.اين رژيم فكر مي كرد براي تفريح به نوار غزه مي آيد اما اكنون در هرگونه عمليات زميني مردد است زيرا از خسارات و تلفات آن آگاه است.»

در همين حال ويليام هيگ وزير خارجه انگليس در مصاحبه با تلويزيون اسكاي نيوز اعلام كرد: تهاجم زميني به غزه موجب كاهش همدلي با تل آويو در جامعه جهاني خواهد شد و اسرائيل به طور جدي حمايت جامعه جهاني را از دست خواهد داد. حمله زميني كار همدلي با اسرائيل را بسيار دشوار مي كند.

هيگ همچنين ايران را به ايفاي نقش كليدي در تجهيز حماس به سلاح و موشك متهم كرد و گفت كه توجه ثانيه به ثانيه به رخدادهاي منطقه بسيار ضروري است و ما بايد به دنبال راهي براي حل مسائل منطقه باشيم. ما هم اكنون تنها با جنگ غزه رو به رو نيستيم، بلكه شرايط سوريه، افزايش تنش ها با ايران بر سر مسئله هسته اي را نيز داريم.

ويكتوريا نولند سخنگوي وزارت خارجه آمريكا نيز گفت ايران نقش ناخوشايندي در غزه دارد. ما مي بينيم كه رژيم ايران نقشي موذيانه نه تنها در منطقه به طور عام، بلكه به طور آشكاري در موضوع غزه بازي مي كند. روشن است اگر آنها دست برداشته و دخالت را متوقف كنند مفيد خواهد بود، ولي ما انتظار چنين كاري را نداريم.

از سوي ديگر به نوشته گاردين «موشك هاي فجر كه به قلب تل آويو اصابت مي كند، مزيت جديدي براي فلسطيني هاست. اين موشك ها مي تواند به قلب اسرائيل نفوذ كند و داراي 75 كيلومتر برد است. دقيقاً مشخص نيست كه اين موشك ها چگونه به غزه رسيده است اما احتمالاً قطعات آن از طريق تونل هايي به غزه رسيده باشد.»
رسانه هاي غربي درگيري روي زمين را يك دام بزرگ براي ارتش اسرائيل مي دانند.
 
مگر قرار نيست قانون بدون تبعيض اجرا شود؟!

همسر آيت الله هاشمي رفسنجاني مي گويد برخلاف برخي گفته ها وي نفوذي بر قوه قضائيه ندارد و اگر چنين نفوذي بود فائزه و مهدي هاشمي زنداني نمي شدند.
اين در حالي است كه مهدي هاشمي با وجود احضار شدن، پس از 3 سال تأخير، از لندن به تهران بازگشت و بنا به درخواست آقاي هاشمي بلافاصله بازداشت نشد و شب اول را در كنار خانواده گذراند و فردا صبح خود را به مراجع قضايي معرفي كرد. وي هم اكنون در مرحله بازجويي قرار دارد.

با اين حال به دنبال برخي جنجال ها، نامبرده اجازه پيدا كرد در بيمارستان دي مورد آنژيوگرافي قرار گيرد كه همين آزمايش معمولي تبديل به حضور چند روزه در بيمارستان شد و پس از معلوم شدن اين مطلب كه نامبرده بيماري خاصي ندارد، به زندان منتقل شد. فائزه هاشمي نيز با وجود نقش آفريني در فتنه سال 88 و حوادث پس از آن با سبك ترين حكم قضايي مواجه شد و حكم 6 ماه حبس را دريافت كرد كه همين حكم نيز بنا بر برخي ملاحظات با ماه ها تأخير اجرا شد.

وي در اين نامه كه به روال نوشته قبلي در رسانه هاي ضدانقلاب نظير كلمه و جرس منتشر شده، اقدام به مظلوم نمايي درباره بازداشت اين دو متهم كرده است. در نامه منتسب به همسر آقاي هاشمي آمده است: هميشه تبليغ مي كردند كه هاشمي رفسنجاني چنان نفوذي دارد كه نمي گذارد فرزندانش محاكمه شوند. اولاً اگر هاشمي چنان نفوذي دارد كه قانون و قضا را هم تعطيل كند، چه كسي بايد پاسخگو باشد؟ دستگاه قضايي اثرپذير كه بر مدار قانون عمل نمي كند و مجري اراده سياسيون است و نيز نهادهاي نظارتي و بالاتر كه نمي توانند، جلوي اعمال نفوذ را بگيرند، يا هاشمي كه به ادعاي آقايان چنان مقتدر است كه در همه جا اراده اش را حاكم مي كند؟

در اين نوشته بدون اشاره به فعاليت هاي تخريبي هاشمي و برخي حاميان وي، از تضعيف توسط همه قواي حاكم سخن به ميان آمده و اين در حالي است كه در مجلس خبرگان، اين اكثريت قريب به اتفاق نمايندگان بودند كه تصميم به تغيير رئيس مجلس گرفتند.

 در موضوع نماز جمعه نيز خود آقاي هاشمي تصميم به كناره گيري گرفت و البته طبعاً به واسطه جانبداري از فتنه گران و آشوبگران نمي توانست با توده هاي مردم كه در راهپيمايي نهم دي فتنه گران را با صريح ترين شعارها خطاب قرار دادند، هم افق شود مگر اينكه از مواضع برخي اطرافيان مسئله دار اعلام برائت كند. اما در موضوع رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام، با وجود آن كه احتمال مي رفت دوره رياست آقاي هاشمي تمديد نشود، با تدبير حكيمانه رهبر معظم انقلاب، آقاي هاشمي در اين سمت ابقا شد.

در ادامه نوشته منسوب به خانم عفت مرعشي آمده است: آنها كه مي گويند هاشمي رفسنجاني نفوذ دارد، اكنون بايد پاسخ دهند كه اين چه نفوذي است كه بيش از يك ماه و نيم دختر و پسر ايشان دربند هستند و چون ديگر فرزندان اين سرزمين يكي بيش از يك ماه است كه در سلول هاي انفرادي به سر مي برد و ديگري نيز چون ديگر زنان و دختران آزاده، در بند زنان اوين دوران محكوميت خود را سپري مي كند.

وي مي افزايد: اين چه نفوذي هست كه حتي هاشمي رفسنجاني نمي تواند پسر بيمارش را به گواهي پزشكان كه ناراحتي قلبي دارد در بيمارستان نگه دارد؟ اين چه نفوذي است كه پسر او را از بيمارستان به شكل مخفيانه خارج مي كنند و او نمي تواند حتي اعتراض كند؟
يادآور مي شود تحريك مادر و همسر متهمان به موضع گيري عليه محاكم، يكي از شيوه هاي موسوم براي انحراف اذهان از اصل پرونده اتهامي به شمار مي رود.

گفتني است برخي حاميان فتنه تصور مي كردند بازگشت مهدي هاشمي به كشور از لندن پس از 3 سال، با احتمال اينكه آبها از آسياب افتاده و او تحت پيگرد قرار نخواهد گرفت، باعث بازسازي روحيه نااميد فتنه گران و سرخوردگي مردم مي شود. اما رفتار عادي مراجع قضايي با وي به عنوان يك متهم، اين توهم را به هم ريخت. با اين وجود، درباره مهدي هاشمي اغماض ها و ارفاق هايي صورت گرفته كه متأسفانه مانند سابق با روحيه طلبكارانه برخي اعضاي خانواده وي مواجه شده است.
 
حمله به تل آويو يعني اينكه ايران بلوف نمي زند

يك شبكه اينترنتي وابسته به رژيم صهيونيستي، ايران را پيروز جنگ غزه معرفي كرد.
شبكه صهيونيستي بالاترين در تحليلي نوشت: پس از نفوذ دادن پهپاد به فضاي حياتي اسرائيل توسط حزب الله، ايران اينك با نمايش قدرت موشكي خود در توانايي هدف قرار دادن تل آويو پايتخت اسرائيل به غرب آدرس مي دهد كه بلوف نمي زند و توان موشكي قابل ملاحظه اي در اختيار دارد. همچنين رهبران حماس كه بعضاً به اعراب محافظه كار و سازش گرايش پيدا كرده بودند، مجدداً به راديكاليسم قبلي و آشنا [ مقاومت] برگشته اند.

اين شبكه صهيونيستي اضافه كرد: اين جنگ فشار را از وقايع سوريه به سمت دوگانه هميشگي اسرائيل- فلسطين معطوف مي كند و نمايش خطر اسرائيل، كشورهاي حامي معارضان سوري را به انفعال مي كشاند.

بالاترين پيام ديگر ماجرا را متوجه اوباما دانست و اينكه او بايد سياست بي اعتنايي به نتانياهو را ادامه دهد.
به نوشته اين شبكه صهيونيستي «نشانه هايي از موفقيت ايران را مي توان رصد كرد. موشك هاي حماس به تل آويو رسيده، خالد مشعل رئيس سياسي و عامل تغيير سياست از راديكاليسم به سازش مجدداً به مواضع راديكال خود برگشته و در سودان حرف هاي بسيار تند و هل من مبارز را عليه اسرائيل بر زبان رانده است.

بالاترين در عين حال با اشاره به مواضع برخي كشورها نظير تركيه نوشت: كشورهاي عرب و تركيه در موضوع سوريه و پشتيباني از مخالفان اسد، آمادگي آمدن شش دانگ پشت فلسطين را ندارند و اولويتشان سوريه است و در اين وضعيت اسرائيل مي خواهد حماس را هرچه بيشتر تضعيف كند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر