۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۱۶۳۸۶
در کشور ما، مرورگر کروم موبایل با ۴۲٫۷ درصد از سهم ترافیک استفاده شده، بیشترین استفاده را میان کاربران ایرانی دارد.
یک شرکت بریتانیایی به نام Gadget Lab که در زمینه تعمیرات و بازیابی اطلاعات موبایل فعالیت می‌کند، اینفورگرافی جالب از میزان استفاده مرورگرهای مختلف موبایل در کشورهای مختلف جهان را متنشر کرده است که اطلاعات جالبی از درصد محبوبت این مرورگرها در اختیار ما می‌گذارد.

Which-mobile-browser-is-used-the-most-in-your-country

برای دیدن در اندازه کامل کلیک کنید

در میان کشورهایی که نام آنها در این اینفوگراف آمده است، کشور ایران نیز دیده می‌شود. بر این اساس در کشور ما، مرورگر کروم موبایل با ۴۲٫۷ درصد از سهم ترافیک استفاده شده، بیشترین استفاده را میان کاربران ایرانی دارد. پس از کروم، مروگر پیش‌فرض اندریود، ۳۰٫۷۶ درصد از سهم ترافیک را در اختیار داشته و مرورگر سافاری با ۱۳٫۸۴ درصد در رتبه سوم قرار دارد. نکته قابل توجه، قرار گرفتن مرورگر فایرفاکس در رتبه چهارم است که نشان می‌دهد در میان ایرانی‌ها (هرچند کم) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طبیعی است که بالا بودن درصد استفاده از مرورگرهای Chrome Mobile و Android Browser به دلیل بیشتر بودن سهم گوشی‌های هوشمند اندرویدی در ایران است و از آنجا که کاربران آیفون در ایران به نسبت جمعبت کمتری دارند، سافاری را به رتبه سوم رسانده است.

در میان کشورهای منطقه، می‌توان به کشور عراق و عمان اشاره کرده که همانند ایران، مروگرهای کروم موبایل، اندروید و سافاری به ترتیب اول و سوم هستند. اما این رده‌بندی در کشورهایی مثل عربستان و بحرین متفاوت است. در این دو کشور سافاری با بیش از ۴۲ درصد بیشترین استفاده را داشته و سپس مروگرهای کروم موبایل و اندروید در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

برای دیدن اینفوگراف در اندازه کامل به این لینک بروید.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر