۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۱۶۳۰۶
کامن دریمز:
در حالی که هکرها همچنان به تلاش خود برای نفوذ به سامانه‌های اطلاعاتی و پایگاه‌های داده‌ها ادامه می‌دهند، یک هدف وسوسه‌انگیز جدید برای هکرها وجود دارد: تأسیسات اتمی جهان.

یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به این مساله اشاره کرده است که صنعت هسته‌ای در برابر حملات هکری و سایبری به هیچ وجه مصون نخواهد بود و باید تلاشی جدی برای حفاظت از تاسیسات اتمی و مواد رادیو اکتیو انجام شود.

آمریکا به شدت نگران حملات سایبری احتمالی به تاسیسات اتمی جهان از سوی سازمان های تروریستی به خصوص داعش است که حضور پیچیده و گسترده ای در شبکه های اجتماعی دارد.

آمریکا و رژیم صهیونیستی چند سال قبل برای حمله ویروسی به برنامه غنی سازی اورانیوم ایران همکاری کردند.

طارق رئوف مدیر بخش خلع سلاح، کنترل سلاح و برنامه منع اشاعه اسلحه در موسسه تحقیقات بین المللی صلح استکهلم تاکید کرد: نیروگاه های هسته‌ای و صنعت هسته‌ای تا حد زیادی به سامانه‌های رایانه‌ای و کدهای رایانه‌ای وابسته هستند. هر گونه فساد، بدافزار یا حملات هدفدار می تواند تبعات منفی برای امنیت تاسیسات هسته‌ای داشته باشد.

وی در ادامه افزود: این مساله اسفناک است که آمریکا و اسرائیل طی سال های گذشته با بدافزار و ویروس ها برنامه غنی سازی اورانیوم ایران را هدف قرار دادند. استاکس نت ویروسی که برای هدف قراردادن برنامه اتمی ایران از سوی آمریکا و اسرائیل، معرفی شد، اکنون در حال ورود به برنامه های سایر کشورهاست. این مساله به روشنی نشان می‌دهد که ماموران جنگ سایبری را نمی توان، محدود کرد و این ماموران می توانند به صورت غیر کنترل شده‌ای گسترش پیدا کنند و خسارات زیادی را بر تاسیسات هسته‌ای وارد کند.

طارق رئوف اظهار داشت: جنگ سایبری برای دفاع در برابر حملات سایبری و هکری، در سطح دولتی خطرناک تر و مشکل تر است.

رندی ریدل مقام ارشد سیاسی سابق در دفتر خلع سلاح سازمان ملل در این باره گفت: سئوال واقعی قابلیت ها نیست بلکه انگیزه است. چرا برخی افراد چنین حملاتی را انجام می دهند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر