۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸
کد خبر: ۱۶۱۸۵
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تائید کرد که ایران طبق زمانبندی مقرر در "نقشه راه"، توضیحات مکتوب در رابطه با شفاف‌سازی فعالیت‌های هسته‌ای خود را به همراه اسناد مربوطه، به این نهاد بین‌المللی ارائه کرده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای در سایت خود، تائید کرد ایران امروز -شنبه- توضیحات مکتوب در رابطه با شفاف‌سازی فعالیت‌های هسته‌ای خود را به همراه اسناد مربوطه، به این نهاد بین‌المللی ارائه کرده است.

بر اساس نقشه راهی که روز 23 تیر (14 جولای)، همزمان با اعلام توافق هسته‌ای میان ایران و گروه موسوم به 1+5، بین یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به امضا رسید، تهران باید تا امروز (24 مرداد/15 اوت)، به صورت مکتوب توضیحات خود در مورد سوالات آژانس به وین ارسال می‌کرد.

در بیانیه کوتاه آژانس آمده است: «ایران امروز -شنبه- برای شفاف‌سازی فعالیت‌های هسته‌ای گذشته و فعلی خود، طبق زمانبندی تعیین شده توسط "نقشه راه" عمل کرده و توضیحات لازم را به صورت مکتوب، به همراه مستندات به آژانس ارائه کرده است.»

 بر اساس نقشه راه، آژانس قرار است تا 24 شهریور، اطلاعات را بررسی کرده و هرگونه سوال یا تردیدی در مورد آن را با ایران در میان بگذارد. پس از آن هم برای رفع ابهامات احتمالی، نشست‌های فنی میان نمایندگان ایران و آژانس برگزار می‌شود.

آمانو قرار است تا روز 24 آذرارزیابی نهایی خود را در مورد موضوعات باقی‌مانده، به شورای حکام آژانس ارائه کند. انتشار این گزارش، لازمه اجرایی شدن توافق هسته‌ای ایران و 6 کشور است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر