۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۱
کد خبر: ۱۶۱۲۵
معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به کاهش نزولات جوی در کشور در سالهای اخیر، گفت: هم اکنون به دلیل کاهش بارندگی ها بیش از 540 شهر در کشور با تنش آبی مواجه هستند.
حمیدرضا تشیعی روز چهارشنبه در مراسم تقدیر از خبرنگاران حوزه آب هرمزگان در بندرعباس اظهار داشت: از میان این شهرها ، شهرهای بوشهر، کرمان و بندرعباس در شرایط بسیار بدتری قرار دارند که وضعیت بندرعباس بسیار بحرانی تر از سایر شهرها می باشد. 
وی ضمن انتقاد شدید از مساله آبیاری فضای سبز شهر بندرعباس با آب شرب، افزود: این مساله در شرایطی که دولت و وزارت نیرو برای یافتن منابع آبی جدید برای تامین آب شرب این شهرستان به شدت پیگیر می باشند، به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست. 
تشیعی بیان داشت: برای تامین آب شهر بندرعباس 400 لیتر در ثانیه کمبود آب داریم و این در حالی است که 250 لیتر برای آبیاری فضای سبز استفاده می شود. 
تشیعی با تاکید بر رسیدگی مسوولان استان به این مساله، تصریح کرد: مردم و مسوولان باید مساله بحرانی بودن شرایط آب را در نظر بگیرند و مدیریت مصرف از سوی مردم مورد توجه ویژه قرار گیرد.

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: خبرنگاران در تغییر رفتار مصرفی مردم و ایجاد باور نسبت به وجود بحران آب نقش مهمی دارند و می توانند با کار فرهنگی و نشر مطالب در این حوزه فرهنگ سازی کنند. 

16سال خشکسالی و کم آبی در هرمزگان موجب خشک شدن 365حلقه چاه آب آشامیدنی، 18 دهنه چشمه و قنات، 100 حلقه چاه و کاهش آب 135 حلقه چاه بین 30 تا 70 درصد شده است.
 
استان هرمزگان با 70 درصد کاهش بارندگی در بین 31 استان کشور ،ردیف آخر را به خود اختصاص داده است. 

به دنبال کاهش شدید سطح منابع آبی در هرمزگان، مردم نقاط مختلف این استان از جمله شهرستان بندرعباس مرکز استان، از هفته های گذشته شاهد قطع چند ساعته آب (بیش از 72 ساعت) و یا افت فشار آب بودند. 

قطع آب در گرم ترین ماه سال، مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده و امور روزمره آنان و رفع نیازهای اساسی به آب را با چالش جدی مواجه کرده است. 

انتظار می رود بر اساس وعده و تدبیر متولیان آب استان، با اجرای طرح های موثر و پایدار، این مشکل در کوتاه ترین زمان ممکن رفع گردد که صرفه جویی در مصرف آب از سوی مشترکان نیز در رفع این بحران نقش اساسی دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر