۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۱۶۰۸۶
مدیرکل مدیریت بحران اردبیل خبر داد
مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: برگزاری مانورهای تخصصی امداد و نجات در استان در سال‌جاری از اولویت‌های جدی است.
علی اسلامی اظهار کرد: ما با همکاری اعضای ستاد فرهنگی مدیریت بحران و کارگروه‌های تخصصی سعی‌مان بر این است تا مانورهای آمادگی نیروهای امدادی را در شهرها و مناطق مختلف استان با توجه به شرایط خاص، اتفاقات ناگوار و حوادث غیرمترقبه برگزار کنیم.

وی با قدردانی از همکاری خوب کارگروه امداد و نجات و همچنین جمعیت هلال احمر در نامگذاری مطلوب مانورهای ساعت صفر در حوزه‌های امداد و نجات جاده‌ای، اسکان اضطراری، سیل، آتش‌سوزی و بروز بحران‌های مختلف با شدت و قوت در سطح استان گفت: در مانور اخیری که با عنوان مانور فرضی سقوط هواپیما در فرودگاه اردبیل برگزار شد ما سعی کردیم تا با هدف کاهش آسیب‌های احتمالی در وقوع این حوادث با فراخوان نیروها آمادگی و توان آنها را بسنجیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل یادآور شد: ما در این مانور به سرعت با فرض سقوط هواپیما نیروهای آتش‌نشانی و مجموعه‌های پشتیبانی خدمات‌رسانی به حادثه‌دیدگان احتمالی را مورد ارزیابی قرار دادیم تا در این سناریو توان نیروها مورد ارزیابی قرار گیرد.

اسلامی تصریح کرد: اعضای مدیریت بحران حاضر در فرودگاه اردبیل در این مانور به سرعت وارد عمل شده و تلاش کردند تا به سرعت به حادثه‌دیدگان امدادرسانی کنند.

این مسئول ادامه داد: ما برای ارزیابی توان سایر نیروها نیز تلاش کردیم تا سایر اعضای شورای مدیریت بحران را نظیر هلال احمر،‌ اورژانس، نیروهای انتظامی، سپاه و ... وارد عمل کرده و سرعت عمل آنها را مورد سنجش قرار دهیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل افزود: با توجه به اینکه استان اردبیل جزء استان‌های حادثه‌خیز کشور است که سالانه بیش از 100 حادثه قابل توجه در آن رخ می‌دهد سعی کردیم تا امر امدادرسانی به حادثه‌دیدگان احتمالی با سرعت بیشتر و توان مضاعف به انجام برسد.

اسلامی در پایان بیان کرد: قطعا تلاشمان بر این است تا بستری را فراهم کنیم تا نیروهای تخصصی آموزش دیده در طول سال بتوانند در قالب این مانورهای فرضی آمادگی‌شان را مورد ارزیابی قرار دهند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر