۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۱۶۰۸۳
دولت هند به وزارتخانه های حساس این کشور نسبت به حمله هکرهای پاکستانی وابسته به سازمان های اطلاعاتی این کشور برای سرقت اطلاعات طبقه بندی و حساس این کشور هشدار داد.
وزارت کشور هند روز یکشنبه از وزارتخانه های دفاع، امور خارجه، هوا و فضا، اقتصاد، انرژی و ارتباطات خواست تا تمام رایانه های دارای اطلاعات حساس را از مدار اینترنت خارج و به اینترانت متصل کنند و اجازه دسترسی به این رایانه ها را محدود کنند.

مشاوران امنیتی دولت هند اعلام کردند که سازمان های اطلاعاتی پاکستان به خصوص دفاتر مرکزی سازمان های حساس امنیتی، مانند نیرو های مسلح را از طریق فریب مقام های دولتی مورد حمله قرار می دهند و اطلاعات حساس را به سرقت می برند.

وزارت کشور هند اعلام کرد: سازمان های پاکستانی به صورت نیابتی، اهداف جاسوسی خود را به پیش می برند و این امر شناسایی آنها را تقریبا غیر ممکن می سازد.

مشاوران امنیتی هند اعلام کردند: از آنجایی که مسیر های بین المللی برای این چنین اهدافی مورد استفاده قرار می گیرد، ردیابی هکر ها غیر ممکن است و آنها معمولا هیچ ردپای الکترونیکی از خود برجای نمی گذارند.

بر اساس این گزارش، وزارت ارتباطات هند روز گذشته اعلام کرد که این کشور هدف بیش از 50 هزار حمله سایبری در پنج ماه نخست سال 2015 میلادی قرار گرفته است.

کمیته امور امنیتی کابینه دولت ائتلافی هند، دو سیاست «چارچوب امنیت سایبری ملی» و «سیاست امنیت سایبری ملی» را مشخص کرد که در چارچوب آنها، با مشارکت بخش های دولتی و خصوصی با تهدیدات سایبری مقابله کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر