۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۱۶۰۰۶
تحلیلگر سیاسی:
پرس تی وی به نقل از یک تحلیلگر سیاسی نوشت، جمهوری خواهان آمریکا به دنبال جنگ با ایران هستند.
پایگاه اینترنتی بخش فارسی شبکه پرس تی وی به نقل از ادوارد کوریگان، تحلیلگر سیاسی در کانادا نوشت: جمهوری خواهان جنگ طلب آمریکا با جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای با ایران مخالفت می‌کنند زیرا در پی حمله نظامی به ایران هستند.

براساس این گزارش، کوریگان، روز پنج شنبه در مصاحبه با پرس تی ‌وی افزود بسیاری از جمهوری خواهان راست گرا می‌گویند، این توافق وحشتناک و فاجعه است. تنها چیزی که آنها را راضی خواهد کرد خلع سلاح کامل ایران و یا حمله آمریکا است که چنین حمله‌ای به طرز باور نکردنی اقتصاد جهان را مختل می‌کند؛ موجب رکود اقتصادی می‌شود، تجارت نفت را با مشکل مواجه می‌کند و بسیاری مشکلات دیگررا به وجود می‌آورد. وی افزود: "مسلمانان در آمریکا باید گام‌هایی برای تشکیل گروه‌های لابی قوی به منظور جبران نفوذ حامیان اسرائیل در سیاست خارجی آمریکا بردارند که خواستار ممانعت از به سرانجام رسیدن جمع بندی اخیر هستند."

این تحلیلگر سیاسی گفت: "مشکل این است که لابی طرفدار اسرائیل تاثیر زیادی بر سیستم سیاسی آمریکا و همچنین مقادیر زیادی پول دارد. آنها بسیار سازمان یافته و با انگیزه هستند و چیزی برای خنثی کردن و ایجاد توازن در قدرت آن‌ها وجود ندارد و این به دلیل ضعف لابی طرفدار اعراب، لابی طرفدار مسلمانان و یا لابی طرفدار فلسطین در آمریکا است. آنها تاثیر کمی بر سیستم سیاسی آمریکا دارند ویا اصلا تاثیری ندارند."
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر