۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۱۵۹۹۶
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از تجربه تلخ ادغام سازمان ها در کشور، گفت: برای ادغام سازمان مدیریت بحران و پدافند غیر عامل ضروری است ابتدا عملکرد دو سازمان بررسی شود.
عباس صلاحی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به پیشنهاد ادغام سازمان مدیریت بحران با پدافند غیرعامل، گفت: ادغام سازمان‌ها باید در راستای کوچک سازی دولت باشد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برآورده نشدن نیازها توسط سازمان مدیریت بحران سبب تشکیل پدافند غیرعامل شده است، تصریح کرد: در حقیقت فعالیت‌هایی که جنبه همپوشانی و موازی کاری بین دو سازمان مدیریت بحران و پدافند غیرعامل دارد باید مرتفع شود، متاسفانه تجربه خوبی در ادغام سازمان ها وجود ندارد حتی در مواردی ادغام سازمان‌ها مشکلات بسیاری را به وجود آورده است.

وی افزود: انجام کار کارشناسی پیش از ادغام ضروری است و باید توجه داشت که ادغام نمی تواند مشکلی را حل کند اما مشخص کردن شرح وظایف و حذف موازی کاری موثر خواهد بود.

صلاحی با اشاره به مهم ترین علت ادغام سازمان ها، گفت: نبود نظارت و شرح وظایف سازمانی منجر به ادغام سازمان ها شده است، واقعیت آن است که همپوشانی قوانین وجود ندارد بلکه مشکل در اجرای قوانین است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر بررسی عملکرد سازمان مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، گفت: اگر عملکردها ایراد دارد نیاز است بازنگری صورت گیرد اما اگر در بازدهی این دو سازمان مشکل باشد می‌توان برای ادغام سازمان ها تصمیم گرفته شود، البته به نظر می رسد در عملیاتی سازی قانون و نظارت بر اجرا مشکل است.

وی افزود: در صورت مشکل قانونی، مجلس موظف به حل موضوع است اما می توان با تحقیق و تفحص از پدافند غیرعامل و مدیریت بحران هم به نتیجه مناسبی دست یافت، البته سازمان مدیریت بحران 5 سال به صورت آزمایشی به فعالیت پرداخته که اجرای آزامایشی فعالیت این سازمان تا پایان سال 93 بوده و متاسفانه دولت نه تنها لایحه دائمی شدن قانون بلکه لایحه تمدید هم به مجلس ارائه نکرده است، این در حالی است که در صورت دائمی شدن این قانون بسیاری از مشکلات حل خواهد کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید پاسخگو باشد، گفت: ثبات نداشتن قوانین مشکل زا است و جای سوال است که چرا دولت لایحه دائمی شدن قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران را به مجلس ارائه نمی‌کند؟

اسماعیل نجار در واکنش به پیشنهاد ادغام سازمان مدیریت بحران و پدافند غیرعامل گفته است: به نظر من چنین احتمالی وجود ندارد و دو سازمان مدیریت بحران کشور و پدافند غیرعامل باید مستقل از یکدیگر عمل کنند. در واقع موضوع پدافند غیرعامل و وظایف آن در مباحث ملی و کلان کشور و در مقابل هجوم دشمن به طرق مختلف کاربرد دارد در حالی که فلسفه تشکیل مدیریت بحران، مدیریت و ساماندهی دستگاه‌های مختلف در زمان بروز حوادث طبیعی، بحران‌ها و حوادث انسان‌ساز است که این دو هیچ ربطی به یکدیگر ندارند. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر