۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۱۵۹۵۴
مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری آذربایجان شرقی خبر داد
مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری آذربایجان شرقی از ایجاد قرار گاه زیستی در استان خبر داد و با اشاره به این که پدافند غیرعامل، عامل مهمی در زمینه پیشگیری از بحران محسوب می شود، افزود: قرار گاه زیستی با هدف جلوگیری ایجاد بحرانهای زیست محیطی به ریاست استاندار در استان‌ها و در شهرستان‌ها به ریاست فرماندار و با دبیری فرمانده سپاه هر شهرستان تشکیل یافته و فعالیت خود را شروع کرده است .
احمد جهانسری در شورای اداری شهرستان ملکان، گفت: استفاده از فضای مجاز و سایبری لزوم آموزش و نحوه استفاده از آن را ضروری کرده که متاسفانه بیش از 80 درصد مردم از نحوه استفاده از آن آشنایی ندارند .

وی اظهار داشت: استفاده از گوشی های هوشمند تلفن همراه به صورت وسیعی در بین مردم متداول شده که حتی نوجوانان و کودکان نیز از آن استفاده می کنند بدون این که در مورد نحوه استفاده درست و کارکرد آن آموزش ببینند .

جهانسری همچنین الویت این اداره کل را آمایش سرزمینی اعلام کرد و افزود: متاسفانه قبلا کارخانجات و صنایع بسیار مهمی در استان و تبریز احداث شده بدون این که نسبت به موقعیت جغرافیای و خطرات زیست محیطی آن مطالعه شود و اکنون بصورت معضل برای مردم تبدیل شده است که از جمله می توان از پالایشگاه تبریز نام برد .

نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به کاهش شدید اعتبارات دولتی بر اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت : باید بر روی خود تکیه کردن را در هر مقطعی پیگیری کنیم و آنرا سرلوحه امور خود قرار دهیم .

شهروز افخمی خاطرنشان کرد : ارائه پیشنهادات و توجه به نیازهای منطقه و تلاش برای برآورده کردن آن نیازها باید بصورت مستمر ادامه داشته باشد .

وی همچنین بر تجهیز مراکز فرهنگی ،مذهبی ،پارک ها و اماکن عمومی تاکید کرد و افزود: نباید در مواقعی که در منطقه بحران بوجود آمده دنبال امکانات گشت بلکه باید قبل از وقوع زیرساختها و نیازهای ضروری در آن آماده باشد .

فرماندار ملکان نیز در این جلسه از سرمایه گذاری یکهزار میلیاردی ریالی بخش خصوصی در زمینه ایجاد شهرک گلخانه ای خبر داد و افزود : تا سه ماه آینده تمامی سوله ها و اماکن همراه با صنایع تبدیلی در کنار آن آماده خواهد شد .

جهانگیر اسکندرزاده گفت: در این سرمایه گذاری بخش خصوصی که بنیاد برکت نیز در آن مشارکت خواهد داشت برای بیش از یکهزار نفر شغل ایجاد می شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر