۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۱۵۸۷۳
یکی از نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با حضور در نشست حامیان مالی، بار دیگر تلاش کرد با تاکید بر «تهدید ایران»، حمایت میلیاردرهای آمریکایی را جلب کند.
مارکو روبیو سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی که برای انتخاب به عنوان نامزد اصلی این حزب برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 تلاش می‌کند، روز یکشنبه بار دیگر گفت که ایران تهدیدی برای آمریکا است.

وی که در نشستی به میزبانی «چارلز کوخ» و «دیوید کوخ» برادران میلیاردی که تصمیم آن‌ها در تعیین نامزد جمهوری‌خواهان اثر زیادی دارد، صحبت می‌کرد گفت ایران می‌تواند ظرف 10 سال به آمریکا حمله اتمی کند.

به نوشته نشریه تایم، او به حدود 450 حامی مالی شرکت‌کننده در این نشست، که در کالیفرنیا برگزار شد، گفت: «در کمتر از یک دهه، ایران نه فقط یک قدرت هسته‌ای می‌شود، بلکه این توان را خواهد داشت که آن را به سمت ایالات متحده شلیک کند.»

این سناتور ایالت فلوریدا افزود: «فکر نمی‌کنم هیچ‌یک از ما بخواهد در کشوری زندگی کند که یک روحانی رادیکال شیعه می‌تواند بمب هسته‌ای و موشک بالستیک قاره‌پیمایی به دست آورد که بتواند همین‌جایی که الان در آن هستیم را هدف قرار دهد.»

روبیو یکی از 5 نامزد جمهوری‌خواه است که در این مراسم سخنرانی می‌کند. برادران کوخ که گفته می‌شود قصد دارند 900 میلیون دلار برای انتخابات سال آینده هزینه کنند، در برابر افرادی چون «شلدون ادلسون» و «هائیم سابان» از جمله مهمترین میلیاردرهای آمریکایی اثرگذاری در صحنه سیاسی این کشور هستند.

بر اساس حکم دیوان عالی آمریکا در سال 2012، حامیان مالی این امکان را یافته‌اند که بدون هرگونه محدودیتی، برای تقویت نامزد مد نظر خود، هزینه کنند. همین امر موجب شده تا نامزدهای جمهوری‌خواه، که حالا تعدادشان به 17 نفر رسیده، برای پیشی گرفتن از رقبای خود در جلب حمایت میلیاردرهایی که عمدتا نزدیک به اسرائیل هستند، هرچه شدیدتر از ایران، روسیه و چین انتقاد کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر