۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۱۵۷۲۰
در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان آذربایجان غربی عنوان شد:
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: ریزگردهای احتمالی دریاچه ارومیه یکی از عوامل مهم تهدید حیات در منطقه است که مشکلات زیست محیطی به وجود می آورد.
 محمدصادق پورمهدی سه شنبه شب در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان، افزود: باید خطرات احتمالی این پدیده را به مرکز اطلاع داده و تمهیدات مناسب برای مقابله با آن از طریق پدافند غیرعامل اتخاذ شود.

وی همچنین از اجباری شدن مبحث پدافند غیرعامل در ساخت و سازهای شهری خبر داد و گفت: در این راستا مکان های پیش بینی شده برای مواقع بحرانی باید از سوی کمیته پدافند غیرعامل مورد بازدید قرار گیرد.

پورمهدی با تاکید بر آموزش عمومی مفاهیم پدافند غیرعامل در سطح جامعه و مدارس، گفت: صدا و سیما در بحث پدافند غیرعامل از اطلاع رسانی قطره چکانی به سمت اطلاع رسانی بیشتر و تولید برنامه های آموزشی روی آورد.

معاون استاندار آذربایجان شرقی همچنین فضای سایبری را بزرگترین تهدید کنونی دانست و گفت: با توجه به این که اکثر سیستم های اداری و بانکی ما الکترونیکی بوده و در معرض خطر نفوذ ویروس هستند لذا باید تدابیری برای مقابله با این تهدید داشته باشیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی هم در این نشست گفت: یکی از وظایف ما این است که آموزش پدافند غیرعامل را از سیستم دولتی به سمت بخش خصوصی سوق دهیم.

جهانسری همچنین از برگزاری موفقیت آمیز دوره تربیت مربی پدافند غیر عامل در ماه های پایانی سال گذشته در استانداری خبر داد و افزود دروازه توسعه پدافند غیر عامل آموزش است که باید تمام آحاد جامعه در این زمینه آموزش ببینند

وی با اشاره به اهمیت بحث پدافند غیرعامل در ساختمان سازی، افزود: در این راستا آموزش بخش های فنی ساختمان ضروری است و ساختمان هایی که ساخته می شوند باید درجه پدافند غیرعامل نیز دریافت کنند.

جهانسری بر اهمیت آموزش پدافند غیرعامل در سطح عمومی تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش یکی از گسترده ترین نهادهای مرتبط با مردم است که در این زمینه تمام معلمان باید در طول تابستان در کلاس های پدافند غیرعامل شرکت کنند.

در ادامه این نشست هر یک از اعضای کمیته های شورای پدافند غیرعامل گزارشی از عملکرد خود ارایه کردند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر