۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۱۵۶۶۴
روانچي:
معاون وزارت خارجه ايران مي گويد توافق هسته اي «فرصت هايي» را براي همکاري با آمريکا عليه داعش فراهم مي کند.
مجيد تخت روانچي معاون وزارتخارجه ايران در مصاحبه با ديلي تلگراف با اشاره به اين مطلب گفت : مقابله با تروريسم، يکي از حوزه هاي بالقوه براي همکاري آتي است،‌اما همه چيز به اجراي موفقيت آميز توافق هسته اي بستگي دارد.

وي تاکيد کرد هنوز براي پرداختن به جزئيات «زود است» اما مقابله با تروريسم، يکي از حوزه هاي بالقوه براي همکاري آتي است.

روانچي تاکيد کرد : هيچ مانعي در راه بازگشايي سفارت انگليس در تهران وجود ندارد و پيش بيني کرد روابط عادي ممکن است زودتر از آنکه مقامات انگليسي گفته اند، مجددا برقرار شود.

وي گفت: «هنوز زود است که بگوييم آيا در آينده زمينه هاي همکاري ايران و آمريکا در امور منطقه اي وجود خواهد داشت يا نه. اول ما بايد ببينيم اين نوزاد (توافق هسته اي)  مي تواند بزرگ شود يا نه.»

وي افزود: «اگر همه چيز در اجراي توافق خوب پيش برود، من فکر مي کنم فرصتهايي وجود خواهد داشت. من در حال حاضر نمي توانم بگويم ايران تا چه حدي مي تواند با غرب همکاري داشته باشد.»

روانچي افزود:« تروريسنم موضوعي نيست که به منطقه اي خاص محدود باشد و فقط مربوط به يک کشور نيست. بنابراين بين ايران و ديگر کشورها در آينده، فرصت هايي هست که مي توان درباره آنها بحث کرد و مي توان آنها را به دقت مشخص کرد.»

وي افزود: «ما فکر مي کنيم اجراي طرح اقدام مشترک جامع چهار تا پنج ماه ديگر شروع مي شود. بنابراين ما  از زماني در حدود شش ماه تا يک سال صحبت مي کنيم و من فکر مي کنم معقول نيست که اکنون در اينباره صحبت شود.»

روانچي درباره تهديد نظامي اوباما گفت :  اظهارات آقاي اوباما «مصرف داخلي» دارد و صحبت کردن از استفاده از نيروي نظامي، يک تهديد توخالي است و هيچ مشکلي را حل نمي کند. اما ما مي دانيم که آنها در داخل مشکلاتي دارند، آنها بايد به نگراني هايي که در کنگره مطرح شده است، پاسخ گويند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر