۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۶
کد خبر: ۱۵۶۱۵
رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به بروز سیل اخیر در استان البرز گفت: وقوع حوادث غیرمترقبه و طبیعی بیش از پیش ضرورت تشکیل کارگروه پدافند غیرعامل را در شورای شهر این کلانشهر نمایان کرد.
علی حاج کاظم اظهار داشت: در سال های اخیر مقام معظم رهبری تاکیدات فراوانی نسبت موضوع پدافند غیرعامل داشته اند که بخشی از این توصیه ها شامل چندمنظوره كردن مستحدثات، تاسيسات و شبكه هاي ارتباطي و مواصلاتي، فرهنگ سازي و آموزش عمومي در زمينه بکارگيري اصول و ضوابط پدافند غيرعامل در بخش  های دولتي و غيردولتي است.

وی اضافه کرد: همچنین پيش بيني مواد درسي در سطوح مختلف آموزشي و توسعه تحقيقات در زمينه پدافند غيرعامل، ممانعت از ايجاد تاسيسات پرخطر در مراكز جمعيتي و بيرون بردن اينگونه تاسيسات از شهرها و پيش بيني تمهيدات ايمني براي آن دسته از تاسيساتي كه وجود آنها الزامي است را می توان به عنوان مواردی ذکر کرد که تحقق اهداف پدافند غیرعامل را میسر می کند.

حاج کاظم به دیگر موارد و موضوعات مد نظر در حوزه پدافند غیرعامل اشاره کرد و اذعان داشت: جلوگیری از ايجاد مراكز جمعيتي در اطراف تاسيسات پرخطر با تعيين حريم لازم، پيش بيني ساز و كار لازم براي تهيه طرح هاي مشترك ايمن سازي و ايجاد هماهنگي در ساير طرحها و برنامه ها و مديريت نهادهاي مسئول در دو حوزه پدافند غيرعامل و حوادث غيرمترقبه در جهت هم افزايي و كاهش هزينه ها و ايجاد مركزي براي تدوين طراحي، برنامه ريزي و تصويب اصول و ضوابط، استانداردها، معيارها، مقررات و آيين نامه هاي فني پدافند غيرعامل و پيگيري و نظارت بر اعمال آنها و... از جمله سياست هاي كلي ابلاغي توسط مقام معظم رهبري در بخش پدافندغيرعامل است.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: در سیاست های کلی ابلاغ شده بحث آموزش، کارهای فرهنگی، علمی، اقتصادی، سیاسی و زیستی مورد توجه قرار گرفته و لازم است و موارد مذکور مطابق به وضعیت شهر بومی سازی و روند اجرایی به خود بگیرد.

حاج کاظم افزود: تشکیل کارگروه پدافند غیرعامل در شورای شهر کرج و شهرداری می تواند به مرور زمان باعث آمادگی بیشتر مجموعه در برابر حوادث باشد و روند برنامه ریزی و توان اجرایی را بهبود بخشد.

این عضو شورای شهر کرج تاکید کرد: اعضای شورا و مدیران شهری باید دیدی کلان و آینده نگر داشته باشند و فعالیتهای خود را محدود به کارهای روزمره و جاری نکنند تا بتوانند علاوه بر رشد و شکوفایی بیشتر شهر، رضایت حداکثری شهروندان، توان مقابله به حوادث و مدیریت بهتر بحران را در دست بگیرند.

حاج کاظم با بیان اینکه مدیران در پروسه خدمات رسانی خود آموزش کارشناسان جوان و شایسته را برای اتخاذ پست مدیریت در آینده باید در دستور کار قرار دهند، یادآور شد: قرار گرفتن نیروی جوان و خلاق در کنار نیروهای زبده و دنیا دیده در هر مجموعه ای می تواند اثربخش باشد به همین دلیل باید روندی پیش روی مدیران قرار گیرد که به تربیت مدیران فردا نگاه ویژه داشته باشند.

وی در پایان گفت: هرچه اشراف مدیران به مسائل و مشکلات بیشتر باشد راحت تر می توانند برای سه دوره کوتاه، میان و بلند مدت برنامه ارائه دهند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر