۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۱۵۶۱
روي آوردن آمريکا و دولت هاي اروپايي به سياست هاي تحريمي يک حرکت کاملا غير انساني و مغاير با حقوق بين الملل است و اين موضوع خود نشان از استيصال غرب در برابر پيشرفت هاي ملت ايران است.رفتار هاي غير منطقي نمادي از شکست مجريان اين رفتارها است.
به گزارش پایداری ملی، علت اينكه هر چند مدت يكبار آمريكا و غرب تحريم هاي جديدي را عليه ايران وضع مي‌كنند اين است كه از ديد سردمداران استكبار تحريم هاي گذشته تاثيرگذار نبوده است و بايد تحريم هاي جديد با شدت بيشتري ادامه داشته باشد.

آنها از گذشته تاكنون چندين مرحله تحريم ها را تشديد كردند و نتيجه نگرفتند، اكنون مي‌خواهند دوباره تحريم‌ها را تشديد كنند و اساس تحليل‌هاي اروپايي‌ها و رسانه‌هايشان اين است كه اين تحريم‌ها شكست خورده است و آنها سرگردان شده‌اند.

رهبر انقلاب اسلامي در جمع مردم بجنورد در خصوص تحريم ها فرمودند:"مسئله تحريمها، مسئله جديدي نيست و از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي وجود داشته است اما دشمنان تلاش دارند تا موضوع تحريمها را بزرگ نمايي کنند و متأسفانه برخي هم در داخل با آنها همزبان مي‌شوند".

حضرت آيت الله خامنه اي تشديد تحريم ها بر ضد ملت ايران را در چند مرحله، دليل بي نتيجه بودن آنها خواندند و افزودند:"آمريکا و برخي کشورهاي اروپايي، تلاش دارند تا اين تحريمها را به دروغ به موضوع انرژي هسته اي مرتبط کنند در حالي‌که در ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي که تحريم ها شروع شد، موضوع انرژي هسته اي به هيچ وجه وجود نداشت".

آنها بيش از هر كشور ديگري از مراودات تجاري و فروش نفت و دستاوردهاي علمي جمهوري اسلامي مطلع هستند و وضعيت بورس، ذخاير ارزي و رسيدن به دانشهاي نوين از سوي ايران را مشاهده مي‌كنند و از قدرت دفاعي ايران و نيز ساخت موشكهاي قدرتمند و توان ايران در عرصه امنيتي و نظامي واقف هستند، لذا از سخنانشان مي‌توان فهميد كه تحريم‌ها اثر نداشته است و مي‌توان تاثير آن را حداكثر 20درصد و آن هم در مسائل بانكي دانست.

روي آوردن آمريکا و دولت هاي اروپايي به سياست هاي تحريمي يک حرکت کاملا غير انساني و مغاير با حقوق بين الملل است و اين موضوع خود نشان از استيصال غرب در برابر پيشرفت هاي ملت ايران است.رفتار هاي غير منطقي نمادي از شکست مجريان اين رفتارها است.

روزنامه گاردين هم طي گزارشي به ناکارآمدي تحريم ها عليه ايران اذعان کرده است.
اين روزنامه معتقد است اعمال تحريم ها از سوي آمريکا و متحدانش معمولا منجر به بروز مشکلات انساني مي شود و غير اخلاقي و دفاع ناپذير است. به همين دليل همه تحريم ها ناکارآمد هستند. 6 سال پيش آمريکا مدعي تحريم هاي هوشمند عليه حکومت ايران بود و تاکيد مي کرد هيچ دشمني با مردم ايران ندارد.

اما اکنون آمريکا و غرب، فشار به مردم ايران را بخشي از برنامه خود مي دانند. اين دقيقا همان منطق داو ويسگلاس از مقامات اسرائيل در سال 2006 بود که گفت بايد غزه را محاصره غذايي کرد. بعدها براد شرمان نماينده کنگره آمريکا گفت منتقدان مي گويند تحريم ها ممکن است به مردم ايران آسيب بزند و من صراحتا مي گويم لازم است همين نتيجه حاصل شود.

گاردين مي افزايد،"جاي شگفتي است که رنج ها و آلام انساني حاصل از سياست هاي آمريکا به ندرت در متن گفتمان سياسي آمريکا مطرح مي شود. آنها حقايق را در اين زمينه کتمان مي کنند. اقدامات تحريمي عليه ملت ها با رفتار تروريست ها چه تفاوتي دارد".

قدرت اقتصادي نظام جمهوري اسلامي به حدي است که به راحتي از گذرگاه تحريم‌ها عبور مي‌کنيم، اما در اين راه سختي‌هايي نيز وجود دارد که بايد آنها را تحمل کنيم.
ما بايد با تمام توان مانند دوران دفاع مقدس به صورت بسيج همگاني وارد عرصه مقابله با تحريم‌ها شويم.

دشمنان نظام اسلامي از مردم ايران شناخت صحيحي ندارند و نمي دانند که ايجاد شرايط سخت و فشارهاي گوناگون عاملي براي حرکت ملت ايران به سمت پيشرفت و توسعه است و همه پيشرفت‌هاي ميهن اسلامي در شرايط سخت اقتصادي و تحريم ها به‌دست آمده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر